Magaš Bilandžić, Lovorka

Značaj i recepcija zagrebačke izložbe Käthe Kollwitz / Magaš, Lovorka. - 45-45 str.

Tridesetih godina 20. stoljeća u Zagrebu je održano nekoliko izložaba ključnih europskih predstavnika socijalno usmjerene umjetnosti (Georgea Grosza, Fransa Masereela, Käthe Kollwitz) koje su bile vrlo dobro popraćene u onodobnoj periodici i prepoznate kao značajni događaji u kulturnom životu hrvatske metropole. Samostalna izložba najznačajnije njemačke grafičarke i jedne od glavnih predstavnica "lijeve" umjetnosti Käthe Kollwitz održala se u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu u svibnju 1936., a organizirao ju je Klub likovnih umjetnica. Iako izložba nije za hrvatsku umjetnost imala formativni karakter poput četiri godine ranije održane izložbe Georgea Grosza (1932.), zanimljiva je kao odraz težnje hrvatskih umjetnika da u Zagrebu organiziraju predstavljanja međunarodnih umjetnika i time potaknu internacionalizaciju domaće likovne scene. Izlaganje razmatra uvjete organiziranja izložbe i značaj koji je imala u djelovanju Kluba likovnih umjetnica. Posebna pažnja će biti posvećena recepciji ideoloških stavova i grafičkog opusa Käthe Kollwitz u onodobnoj likovnoj kritici, te analizi načina na koji je njezino stvaralaštvo bilo percipirano u odnosu na ostale predstavnike socijalne umjetnosti.


HRV

Powered by Koha