Zorica, Maja

"Sade u Italiji - Putovanje i baroque" / Zorica, Maja. - 2015 - 3-17 str.

Italija čini veoma specifičan dio Sadeovog opusa, od perspektive genealogije putovanja (i genealogije i putopisa) do Juliette, od umjetnosti i pojma sublimnog (a ne autobiografskog) do pozitivne konceptualizacije zla, od esencijalizacije baroka do Sodome. Put od mladoga Markiza de Sadea, koji luta Italijom, do njegove uobičajene percepcije kao markiza iz 120 dana Sodome nije ni očit ni jednoobrazan. Italija je stvorila Sadeov imaginaire, kao i Montaigneov, Montesquieuov, Rousseauov i Stendhalov. Njegovo putovanje nikada nije postalo “porod od tmine”(Gundulić). Prepričavajući svoje pustolovine i nezgode po Italiji, Sade progovara o moći želje u njegovom opusu koju iminentno definira subverzija i tenzija (napetost). Obuzet željom, Sade govori o neograničenoj moći i smrti, ali, njegova Venera nije umotana u krzno kao Sacher-Masochova. Ipak, ma kakvu ulogu joj dodijelio, ona će uvijek nalikovati Zummoovoj voštanoj Veneri. Njegova Italija najavljuje njegovu poetiku, kako u području književnosti i umjetnosti (slikarstva, kiparstva i arhitekture), tako i u okvirima konceptualnog, ideološkog i osobnog (biografskog, senzitivnog i senzualnog) zbog kojeg ga i danas prepoznajemo, ponekad i usprkos mitovima koji ga okružuju.


HRV

Powered by Koha