Magaš Bilandžić, Lovorka

Ceremonija sprovoda u hrvatskoj reportažnoj fotografiji između dva svjetska rata / Magaš Bilandžić, Lovorka. - str.

Fotografija je od svojih početaka imala značajnu ulogu u dokumentiranju različitih segmenata života i smrti, a snimanje ceremonije sprovoda predstavljalo je jedan od načina komemoriranja pokojnika. U razdoblju između dva svjetska rata ilustrirani časopisi postali su važnom vizualnom kronikom vremena: stranice popularnih revija poput Svijeta obilovale su reportažnim fotografijama koje su bilježile važne događaje iz društvenog, kulturnog i političkog života Kraljevine SHS/Jugoslavije, a posebna je pažnja bila posvećena vizualnom dokumentiranju sprovoda istaknutih ličnosti. U Svijetu su tijekom 1920-ih i 1930-ih objavljene brojne snimke posljednjeg ispraćaja zaslužnih umjetnika, političara i ostalih visokih dužnosnika iz različitih dijelova kraljevine pri čemu je sprovod Stjepana Radića (1928.) bio jedan od najranijih masovno medijski dokumentiranih događaja koji su kamerom na desecima fotografija zabilježili brojni onodobni profesionalni i amaterski fotografi (Tonka, Donegani, Firšt, Griesbach, Šegina i drugi). U izlaganju će na temelju fotografija objavljenih u međuratnom ilustriranom tisku, a koje prikazuju različite segmente ceremonije sprovoda istaknutih pojedinaca (od pokojnika na odru, pogrebne povorke i govora do čina ukopa), biti riječi o doprinosu pojedinih fotografa te ideološkoj ulozi koju su takve snimke imale u kontekstu onodobne društvene i političke situacije u Kraljevini SHS/Jugoslaviji.


HRV

Powered by Koha