Magaš Bilandžić, Lovorka

Sergije Glumac i vizualni identitet Prve hrvatske tvornice ulja u 1930-ima / Lovorka Magaš Bilandžić. - 105-118 str

U članku se na temelju arhivske dokumentacije, korespondencije i sačuvanih skica, plakata i ostale građe analizira razgranata i intenzivna suradnja grafičara, grafičkog dizajnera i scenografa Sergija Glumca s Prvom hrvatskom tvornicom ulja (osn. 1916.) koja se nalazila u vlasništvu istaknute zagrebačke židovske obitelji Aleksander (Alexander). Glumac je za tvornicu tijekom 1930-ih oblikovao prepoznatljiv vizualni identitet i koordinirao cjelokupnu propagandnu aktivnost − od plasiranja proizvoda na tržište putem opsežnog oglašavanja do oblikovanja izložbenih prostora i organiziranja predstavljanja na značajnim gospodarskim sajmovima (Zagrebački zbor, Ljubljanski velesajam). Njegov grafički dizajn se po modernosti i čistoći vizualnog jezika, strukturiranju poruke i konstruiranju konotativnih značenja razlikovao od oblikovanja korištenog u oglašavanju ostalih ulja (npr. Riviera, Meinl) prisutnih na tržištu Kraljevine Jugoslavije tijekom međuratnog razdoblja. Glumac je poznavao inozemne uzore (Réne Clarke) i uspješno reinterpretirao uobičajene motive korištene u reklamiranju proizvoda od ulja (npr. izlijevanje ulja). Njegova su rješenja varirala od stiliziranih skica s naznakama avangardnih tendencija i realiziranih modernih plakata do konvencionalnih rješenja u kojima je naglasak bio na vještom realističkom crtežu i snažnom koloritu. U kreiranju imagea proizvoda koristio je različite marketinške tehnike, naglašavao kvalitetu ulja, njegovu zdravstvenu prednost i vrijednost koja se dobiva za povoljnu cijenu. Glumčeva grafička rješenja i koordiniranje intenzivne višemjesečne reklamne kampanje koja se pod sloganom "Kuhanje na ulju" 1934. realizirala u različitim smjerovima (od klasičnog oglašavanja do kinoreklame i personaliziranog pristupa) ponajbolje svjedoče o širini njegove djelatnosti te važnom doprinosu oglašavanju prehrambene industrije u Hrvatskoj u međuratnom razdoblju.


hrv

Powered by Koha