Normal view MARC view ISBD view

Raspoloženje kao determinanta promjene stava / Tonković, Mirjana ; Čorkalo, Dinka.

By: Tonković, Mirjana psihologinja.
Contributor(s): Čorkalo Biruški, Dinka [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 509-529 str.Other title: Mood as a determinant of attitude change [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | raspoloženje i promjena stava, indukcija raspoloženja, snaga poruke hrv | mood and attitude change, mood induction, message strength eng In: Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja 77 (2005), str. 509-529Summary: Cilj ovog istraživanja je ispitati efekte koje imaju različita raspoloženja na dubinu procesiranja poruke, što se odražava u postojanju razlike u efektima jake i slabe poruke, te ispitati da li postojanje perifernog znaka ima utjecaja na veličinu promjene stava ovisno o raspoloženju i snazi prezentiranih argumenata. U istraživanju u kojem je sudjelovalo 132 studenta psihologije, je upotrijebljen eksperimentalni nacrt 2 (pozitivno/negativno inducirano raspoloženje) x 2 (jaka/slaba persuazivna poruka) x 2 (periferni znak postoji/ne postoji) s kontrolnom grupom. Provedeno istraživanje pokazalo je da do sistematskog procesiranja dolazi i u negativnom i u pozitivnom raspoloženju. Snaga poruke pokazala se jedinom značajnom determinantom promjene stava i to na način da su ispitanici koji su čitali jaku poruku stav promijenili u zagovaranom smjeru. Inducirano raspoloženje, kao i postojanje perifernog znaka nisu imali utjecaja na promjenu stava.
List(s) this item appears in: _Diplomski set
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Cilj ovog istraživanja je ispitati efekte koje imaju različita raspoloženja na dubinu procesiranja poruke, što se odražava u postojanju razlike u efektima jake i slabe poruke, te ispitati da li postojanje perifernog znaka ima utjecaja na veličinu promjene stava ovisno o raspoloženju i snazi prezentiranih argumenata. U istraživanju u kojem je sudjelovalo 132 studenta psihologije, je upotrijebljen eksperimentalni nacrt 2 (pozitivno/negativno inducirano raspoloženje) x 2 (jaka/slaba persuazivna poruka) x 2 (periferni znak postoji/ne postoji) s kontrolnom grupom. Provedeno istraživanje pokazalo je da do sistematskog procesiranja dolazi i u negativnom i u pozitivnom raspoloženju. Snaga poruke pokazala se jedinom značajnom determinantom promjene stava i to na način da su ispitanici koji su čitali jaku poruku stav promijenili u zagovaranom smjeru. Inducirano raspoloženje, kao i postojanje perifernog znaka nisu imali utjecaja na promjenu stava.

Projekt MZOS 0130485

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//