Normal view MARC view ISBD view

Drugi ekspresionizam Vilka Gecana / Maković, Zvonko.

By: Maković, Zvonko.
Material type: ArticleArticleDescription: 145 - 156 str.ISSN: 0553-6707.Other title: Vilko Gecans Second Expressionism [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.09 | Vilko Gecan, ekspresionizam, Van Gogh, Matisse, Vlaminck hrv | Vilko Gecan, Expressionism, Van Gogh, Matisse, Vlaminck engSummary: Članak govori o odjecima jednog hibridnog oblika europskog ekspresionizma s kraja dvadesetih i početka tridesetih godina 20. stoljeća kod hrvatskog slikara Vilka Gecana. U ekspresionizmu toga doba više se prepoznaju elementi izraza Van Gogha nego tragovi autentičnih ekspresionista grupe "Die Bruecke". Međutim, žestina Van Gogha u novom se vremenu razvedrava i estetizira, u čemu se osjećaju dodiri francuske umjetnosti fovista (Matisse, Vlaminck). U Hrvatskom slikarstvu između 1925. i 1935. mnogi umjetnici prihvaćaju takav oblik pojačane ekspresije i usvajaju ga polazeći s različitih ishodišta. Slučaj slikara Vilka Gecana osobito je zanimljiv jer je on punu afirmaciju stekao oko 1920. upravo u ekspresionističkom ozračju. Boravak u Americi nakon 1924. Gecan koristi za sustavno usavršavanje što mu omogućava sigurno vladanje svim izražajnim sredstvima.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode Item holds
Posebni otisak Posebni otisak Knjižnica FFZG
Zatvoreno spremište
Povijest umjetnosti SE 105437 Korištenje u čitaonici 1305184288
Total holds: 0

U : Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti, br 39(1996.),str.145-166

Članak govori o odjecima jednog hibridnog oblika europskog ekspresionizma s kraja dvadesetih i početka tridesetih godina 20. stoljeća kod hrvatskog slikara Vilka Gecana. U ekspresionizmu toga doba više se prepoznaju elementi izraza Van Gogha nego tragovi autentičnih ekspresionista grupe "Die Bruecke". Međutim, žestina Van Gogha u novom se vremenu razvedrava i estetizira, u čemu se osjećaju dodiri francuske umjetnosti fovista (Matisse, Vlaminck). U Hrvatskom slikarstvu između 1925. i 1935. mnogi umjetnici prihvaćaju takav oblik pojačane ekspresije i usvajaju ga polazeći s različitih ishodišta. Slučaj slikara Vilka Gecana osobito je zanimljiv jer je on punu afirmaciju stekao oko 1920. upravo u ekspresionističkom ozračju. Boravak u Americi nakon 1924. Gecan koristi za sustavno usavršavanje što mu omogućava sigurno vladanje svim izražajnim sredstvima.

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//