Normal view MARC view ISBD view

Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu? / Vlahović-Štetić, Vesna ; Nadilo, Marija ; Pavlin-Bernardić, Nina.

By: Vlahović-Štetić, Vesna.
Contributor(s): Nadilo, Marija [aut] | Pavlin-Bernardić, Nina [aut].
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 21-34.Other title: Counting: do we first acquire the principles or the skill [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | brojenje, dob, prostorni raspored elemenata, model hrv | counting, age, spatial arrangement of elements in the set, eng In: Suvremena psihologija 9 (2006), 1 ; str. 21-34Summary: Brojenje je vještina koju djeca svladavaju relativno rano. Pritom moraju usvojiti neka osnovna načela (pridruživanje « ; ; jedan prema jedan» ; ; , ordinalnost i kardinalnost). Unatoč brojnim istraživanjima još je snažna dvojba o tome prethodi li kod brojenja usvajanje načela vještini ili je redoslijed usvajanja obrnut. U skladu s modelom „ načela prije vještine“ ovim radom provjeravano je postoje li razlike u uspješnosti brojenja djece različite dobi i to s obzirom na prostorni raspored elemenata u skupu, postoje li razlike po dobi u dječjoj uspješnosti u prepoznavanju pravilnog i nepravilnog brojenja koje obavlja netko drugi (lutak), te postoje li razlike u dječjoj uspješnosti u brojenju (proceduralno znanje) i prepoznavanju pravilnosti brojenja (konceptualno znanje). U istraživanju je ukupno sudjelovalo 88 sudionika podijeljenih u tri dobne skupine: mlađa (djeca od 5 do 6 godina) srednja (djeca od 6 do 7 godina) i starija (djeca od 7 do 8 godina). Utvrđeno je da su djeca iz srednje i starije dobne skupine značajno uspješnija u brojenju od djece iz mlađe skupine. Sudionici su bili najuspješniji u brojanju na setu s rasporedom elemenata u redu, pa u trokutu, a najmanje su uspješni bili kada su elementi bili raspoređeni u kružnici ili po slučaju. Podjednako se uspješno prepoznaje pravilno i nepravilno brojenje lutka pri čemu su opet djeca iz srednje i starije skupine uspješnija od mlađe. Uspješnost djece u brojenju je značajno bolja od uspješnosti u prepoznavanju pravilnosti brojenja. Dobiveni nalazi nisu potvrdili model „ načelo prije vještine“ , naprotiv, ukazuju na bolju dječju usvojenost proceduralnog nego konceptualnog znanja.
List(s) this item appears in: _Diplomski set
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Brojenje je vještina koju djeca svladavaju relativno rano. Pritom moraju usvojiti neka osnovna načela (pridruživanje « ; ; jedan prema jedan» ; ; , ordinalnost i kardinalnost). Unatoč brojnim istraživanjima još je snažna dvojba o tome prethodi li kod brojenja usvajanje načela vještini ili je redoslijed usvajanja obrnut. U skladu s modelom „ načela prije vještine“ ovim radom provjeravano je postoje li razlike u uspješnosti brojenja djece različite dobi i to s obzirom na prostorni raspored elemenata u skupu, postoje li razlike po dobi u dječjoj uspješnosti u prepoznavanju pravilnog i nepravilnog brojenja koje obavlja netko drugi (lutak), te postoje li razlike u dječjoj uspješnosti u brojenju (proceduralno znanje) i prepoznavanju pravilnosti brojenja (konceptualno znanje). U istraživanju je ukupno sudjelovalo 88 sudionika podijeljenih u tri dobne skupine: mlađa (djeca od 5 do 6 godina) srednja (djeca od 6 do 7 godina) i starija (djeca od 7 do 8 godina). Utvrđeno je da su djeca iz srednje i starije dobne skupine značajno uspješnija u brojenju od djece iz mlađe skupine. Sudionici su bili najuspješniji u brojanju na setu s rasporedom elemenata u redu, pa u trokutu, a najmanje su uspješni bili kada su elementi bili raspoređeni u kružnici ili po slučaju. Podjednako se uspješno prepoznaje pravilno i nepravilno brojenje lutka pri čemu su opet djeca iz srednje i starije skupine uspješnija od mlađe. Uspješnost djece u brojenju je značajno bolja od uspješnosti u prepoznavanju pravilnosti brojenja. Dobiveni nalazi nisu potvrdili model „ načelo prije vještine“ , naprotiv, ukazuju na bolju dječju usvojenost proceduralnog nego konceptualnog znanja.

Projekt MZOS 0130413

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha