Normal view MARC view ISBD view

Socijalno poželjno odgovaranje u različitim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne poželjnosti / Galić, Zvonimir ; Jerneić, Željko.

By: Galić, Zvonimir.
Contributor(s): Jerneić, Željko [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 155-170 str.Other title: Socially desirable responding in different motivational contexts: A test of Paulhus' model of social desirability [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | socijalna poželjnost, samozavaravanje, upravljanje dojmovima, pet-faktorski model ličnosti, motivacijski kontekst hrv | social desirability, self-deception, impression management, 5-factor model of personality, motivational context eng In: Suvremena psihologija 9 (2006), 2 ; str. 155-170Summary: Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti temeljne postavke Paulhusovog modela koji razdvaja socijalno poželjno odgovaranje na « ; ; nesvjesno» ; ; samozavaravanje i « ; ; svjesno» ; ; upravljanje dojmovima. Istraživanjem su ispitani nezavisni uzorci ispitanika u tri motivacijske situacije: selekcijskoj (N=602), anonimnoj/iskrenoj (N=370) i situaciji s uputom induciranim iskrivljavanjem (N=267). U sve tri situacije korišten je isti instrumentarij: IPIP-100 za mjerenje 5 velikih dimenzija ličnosti te skale socijalne poželjnosti namijenjene mjerenju samozavaravanja i upravljanja dojmovima. Rezultati istraživanja su pokazali da se upravljanje dojmovima, ali i samozavaravanje povećavaju u funkciji motivacije za stvaranjem pozitivne samoprezentacije. Vezano uz ličnost, dvije dimenzije socijalno poželjnog odgovaranja pokazuju različit obrazac povezanosti s dimenzijama pet faktorskog modela. Dobiveni rezultati opovrgavaju originalni Paulhusov model potvrđujući njegove nove konceptualizacije.
List(s) this item appears in: _Diplomski set
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti temeljne postavke Paulhusovog modela koji razdvaja socijalno poželjno odgovaranje na « ; ; nesvjesno» ; ; samozavaravanje i « ; ; svjesno» ; ; upravljanje dojmovima. Istraživanjem su ispitani nezavisni uzorci ispitanika u tri motivacijske situacije: selekcijskoj (N=602), anonimnoj/iskrenoj (N=370) i situaciji s uputom induciranim iskrivljavanjem (N=267). U sve tri situacije korišten je isti instrumentarij: IPIP-100 za mjerenje 5 velikih dimenzija ličnosti te skale socijalne poželjnosti namijenjene mjerenju samozavaravanja i upravljanja dojmovima. Rezultati istraživanja su pokazali da se upravljanje dojmovima, ali i samozavaravanje povećavaju u funkciji motivacije za stvaranjem pozitivne samoprezentacije. Vezano uz ličnost, dvije dimenzije socijalno poželjnog odgovaranja pokazuju različit obrazac povezanosti s dimenzijama pet faktorskog modela. Dobiveni rezultati opovrgavaju originalni Paulhusov model potvrđujući njegove nove konceptualizacije.

Projekt MZOS 0130406

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//