Normal view MARC view ISBD view

Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj / Vizek Vidović, Vlasta ; Vlahović-Štetić, Vesna.

By: Vizek Vidović, Vlasta.
Contributor(s): Vlahović-Štetić, Vesna [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 283-310 str.Other title: Models of adult learning and professional development [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | razvoj i učenje u odrasloj dobi, teorija životnog raspona, model obrade informacija, model iskustvenog učenja hrv | adult development and learning, life span theory, model of information processing, experiential learning theory eng In: Ljetopis socijalnog rada 14 (2007), 2 ; str. 283-310Summary: U radu su detaljno prikazani neki modeli učenja odraslih relevantni za profesionalni razvoj. Raspravljene su razvojne perspektive u odrasloj dobi polazeći od teorije životnog raspona. U okviru tog pristupa smatra se da razvoj određen biološkim, psihološkim i sociokulturnim činiteljima u cjeloživotnoj perspektivi istodobno uključuje i rast i opadanje. Opisana su neka obilježja kognitivnog funkcioniranja u odrasloj dobi – intelektualno funkcioniranje, pod Catellovim modelom fluidne i kristalizirane inteligencije, kvalitativne razlike u kognitivnom funkcioniranju u formalnom i postformalnom razdoblju, promjene u ekspertnosti i mudrosti te promjene u pamćenju vezane uz odraslu dob. Promjene u kognitivnom funkcioniranju u zreloj dobi rezultat su kontinuiranog učenja. U nastavku rada opisani su kognitivistički modeli učenja odraslih: procesni model obrade informacija Atkinsona i Shiffrina (1986.), model dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972.) i model socijalnog učenja Alberta Bandure (1978.) te je raspravljena njihova primjena u poučavanju odraslih. Osim spomenutih modela, prikazani su i modeli iskustvenog učenja: Kolbov model iskustvenog učenja (1984.), model s dvostrukom petljom Schöna i Argyrisa (1996.) te model refleksivnog učenja s višestrukim petljama (Cowan, 1993.) Opisana je i primjena ovih modela u poučavanju odraslih.
List(s) this item appears in: _Diplomski set
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U radu su detaljno prikazani neki modeli učenja odraslih relevantni za profesionalni razvoj. Raspravljene su razvojne perspektive u odrasloj dobi polazeći od teorije životnog raspona. U okviru tog pristupa smatra se da razvoj određen biološkim, psihološkim i sociokulturnim činiteljima u cjeloživotnoj perspektivi istodobno uključuje i rast i opadanje. Opisana su neka obilježja kognitivnog funkcioniranja u odrasloj dobi – intelektualno funkcioniranje, pod Catellovim modelom fluidne i kristalizirane inteligencije, kvalitativne razlike u kognitivnom funkcioniranju u formalnom i postformalnom razdoblju, promjene u ekspertnosti i mudrosti te promjene u pamćenju vezane uz odraslu dob. Promjene u kognitivnom funkcioniranju u zreloj dobi rezultat su kontinuiranog učenja. U nastavku rada opisani su kognitivistički modeli učenja odraslih: procesni model obrade informacija Atkinsona i Shiffrina (1986.), model dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972.) i model socijalnog učenja Alberta Bandure (1978.) te je raspravljena njihova primjena u poučavanju odraslih. Osim spomenutih modela, prikazani su i modeli iskustvenog učenja: Kolbov model iskustvenog učenja (1984.), model s dvostrukom petljom Schöna i Argyrisa (1996.) te model refleksivnog učenja s višestrukim petljama (Cowan, 1993.) Opisana je i primjena ovih modela u poučavanju odraslih.

Projekt MZOS 100-1001677-0880

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//