Normal view MARC view ISBD view

Percipirano roditeljsko ponašanje i različiti aspekti agresivnoga ponašanja djece osnovnoškolske dobi / Knezović, Daliborka ; Buško, Vesna.

By: Knezović, Daliborka.
Contributor(s): Buško, Vesna [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 91-106 str.Other title: Perception of parental behavior and different aspects of aggressive behavior among elementary school children [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | dječja percepcija roditeljskog ponašanja, direktno i indirektno agresivno ponašanje hrv | children's perception of parental behaviour, direct and indirect aggressive behaviour engOnline resources: Elektronička verzija In: Odgojne znanosti 9 (2007), 1 ; str. 91-106Summary: Važnost obitelji i odnosa roditelj-dijete kao činitelja socijalizacije dokazana je u brojnim istraživanjima. Dok postoje brojni empirijski podaci o utjecaju roditeljskog ponašanja na razvoj dječje fizičke i verbalne agresivnosti, relativno malo je podataka o povezanosti različitih odgojnih postupaka i dječje indirektne agresivnosti. Glavni cilj ovog rada odnosi se na provjeru prediktivnosti različitih dimenzija roditeljskog ponašanja za različite vrste dječje agresivnosti. U istraživanju je sudjelovalo 115 učenika, polaznika 5. do 8. razreda jedne osnovne škole u Zagrebu. Percepcija roditeljskog ponašanja ispitana je upitnikom za procjenu roditeljskog ponašanja (CRPBI-57), verzijom upitnika u kojem djeca procjenjuju ponašanje majke i oca prema sebi, a agresivno ponašanje ispitano je skalom za vršnjačku procjenu i samoprocjenu direktne i indirektne agresivnosti. Na temelju faktorske strukture rezultata procjena i samoprocjena agresivnosti, formirane su i u daljnjim analizama korištene mjere samoprocjena direktne i indirektne agresivnosti te mjera vršnjačke procjene agresivnosti. Varijable roditeljskog ponašanja objasnile su značajan dio varijance dječje agresivnosti (samoprocjene agresivnosti). Zajedno s varijablama dobi i spola djeteta objašnjavaju 32% varijance direktne agresivnosti, te 24% varijance indirektne agresivnosti. Njihov samostalni aditivni doprinos kriterijskoj varijanci iznosi 16% i 19, 4% za mjere direktne odnosno indirektne agresivnosti.
List(s) this item appears in: _Diplomski set
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Važnost obitelji i odnosa roditelj-dijete kao činitelja socijalizacije dokazana je u brojnim istraživanjima. Dok postoje brojni empirijski podaci o utjecaju roditeljskog ponašanja na razvoj dječje fizičke i verbalne agresivnosti, relativno malo je podataka o povezanosti različitih odgojnih postupaka i dječje indirektne agresivnosti. Glavni cilj ovog rada odnosi se na provjeru prediktivnosti različitih dimenzija roditeljskog ponašanja za različite vrste dječje agresivnosti. U istraživanju je sudjelovalo 115 učenika, polaznika 5. do 8. razreda jedne osnovne škole u Zagrebu. Percepcija roditeljskog ponašanja ispitana je upitnikom za procjenu roditeljskog ponašanja (CRPBI-57), verzijom upitnika u kojem djeca procjenjuju ponašanje majke i oca prema sebi, a agresivno ponašanje ispitano je skalom za vršnjačku procjenu i samoprocjenu direktne i indirektne agresivnosti. Na temelju faktorske strukture rezultata procjena i samoprocjena agresivnosti, formirane su i u daljnjim analizama korištene mjere samoprocjena direktne i indirektne agresivnosti te mjera vršnjačke procjene agresivnosti. Varijable roditeljskog ponašanja objasnile su značajan dio varijance dječje agresivnosti (samoprocjene agresivnosti). Zajedno s varijablama dobi i spola djeteta objašnjavaju 32% varijance direktne agresivnosti, te 24% varijance indirektne agresivnosti. Njihov samostalni aditivni doprinos kriterijskoj varijanci iznosi 16% i 19, 4% za mjere direktne odnosno indirektne agresivnosti.

Projekt MZOS 130-1301683-1402

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//