Normal view MARC view ISBD view

Autor, autorska prava i originalnost: invencija ili inovacija / Šporer, David.

By: Šporer, David.
Material type: ArticleArticleDescription: 1-14 str.ISSN: 0503-1583.Other title: Author, Copyright and Originality: Invention or Innovation [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | autor, autorska prava, originalnost, invencija, inovacija hrv | author, copyright, originality, invention, innovation eng In: Umjetnost riječi: časopis za znanost o književnosti LII (2008), 1-2 ; str. 1-14Summary: Rasprava se bavi tumačenjima odnosa originalnosti i autorskih prava s obzirom na shvaćanje kategorije autora. Neka tumačenja inzistiraju na ključnoj ulozi romantizma za razvoj shvaćanja originalnosti koje se suprotstavlja tradiciji i koje postaje osnova za razvoj koncepcije tzv. « ; nematerijalnog vlasništva» ; . Za razliku od toga, rasprava se priklanja drugačijem stajalištu i nastoji ukazati na određene slabe točke u takvim izvodima. Jedna od njih tiče se primjera koji narušava sliku nagle povijesne mijene: kako pokazuju povjesničari prava, shvaćanje nematerijalnog vlasništva pojavljuje se – doduše ne odmah u vezi s knjigama i pisanjem – već krajem srednjeg vijeka. Pored toga, u članku se pokazuje kako određenu konfuziju izaziva nedovoljno definirana i nedisciplinirana upotreba pojma « ; originalnosti» ; , pa se, primjerice, pogrešno uzima da su zakoni o autorskim pravima kodificirali romantičarsko shvaćanje originalnosti, dok zapravo nema razlike između toga kako se originalnost shvaćala prije romantizma i toga kako se određuje u suvremenim zakonima o autorskim pravima. Zbog toga se u članku zaključno zagovara stajalište o postupnosti povijesnih promjena, nasuprot prikazanim tumačenjima koja u prošlosti traže potvrdu vlastite metodološke postavke o naglom raskidu s tradicijom.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Rasprava se bavi tumačenjima odnosa originalnosti i autorskih prava s obzirom na shvaćanje kategorije autora. Neka tumačenja inzistiraju na ključnoj ulozi romantizma za razvoj shvaćanja originalnosti koje se suprotstavlja tradiciji i koje postaje osnova za razvoj koncepcije tzv. « ; nematerijalnog vlasništva» ; . Za razliku od toga, rasprava se priklanja drugačijem stajalištu i nastoji ukazati na određene slabe točke u takvim izvodima. Jedna od njih tiče se primjera koji narušava sliku nagle povijesne mijene: kako pokazuju povjesničari prava, shvaćanje nematerijalnog vlasništva pojavljuje se – doduše ne odmah u vezi s knjigama i pisanjem – već krajem srednjeg vijeka. Pored toga, u članku se pokazuje kako određenu konfuziju izaziva nedovoljno definirana i nedisciplinirana upotreba pojma « ; originalnosti» ; , pa se, primjerice, pogrešno uzima da su zakoni o autorskim pravima kodificirali romantičarsko shvaćanje originalnosti, dok zapravo nema razlike između toga kako se originalnost shvaćala prije romantizma i toga kako se određuje u suvremenim zakonima o autorskim pravima. Zbog toga se u članku zaključno zagovara stajalište o postupnosti povijesnih promjena, nasuprot prikazanim tumačenjima koja u prošlosti traže potvrdu vlastite metodološke postavke o naglom raskidu s tradicijom.

Projekt MZOS 130-2641300-1036

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//