Normal view MARC view ISBD view

Gorke suze i ljubavni odnosi u poslijeratnoj Njemačkoj. O motivima i temama u filmovima Rainera Wernera Fassbindera / Puh, Rikard.

By: Puh, Rikard.
Material type: ArticleArticleDescription: 57-68 str.ISSN: 1330-7665.Other title: Bitter Tears and Romantic Affairs in Post-War Germany. On the Motives and Subject-Matter in Rainer Werner Fassbinder's Works [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | film, režija, kinematografija, drama, suvremena drama, kazalište, prevladavanje prošlosti, Novi njemački film, homoseksualnost hrv | Film, Direction, Cinema, Drama, Contemporary Drama, Theater, Coming to Terms with the Past, New German Cinema, Homosexuality eng In: Hrvatski filmski ljetopis 55 (2008), str. 57-68Summary: U središtu umjetničkog stvaralaštva kazališnoga i filmskog velikana Rainera Wernera Fassbindera nalaze se jedni od najvažnijih oblika međuljudskih odnosa – ljubavne veze. Iza kulisa nježnosti Fassbinder je prepoznavao stalnu borbu između snažnijega i slabijega te bezobzirnost prema emocijama. Nasilno podčinjavanje ili voljno predavanje na milost i nemilost drugoga, neznanje kako se valja ponašati kada se voli, iskorištavanje drugoga i uskraćivanje ljubavi za Fassbindera su osnovni aspekti ljubavnih veza. U tom su kontekstu posebno poznati njegovi filmovi u kojima se mogućnosti sretne ljubavne priče i zadovoljavajućega životnog puta na primjerima ženskih sudbina procjenjuju s iznimnim pesimizmom i skepsom. U skupinu tih filmova, a kao možda najidealniji primjer tipičnih stavova, pogleda i načina rada Rainera Wernera Fassbindera, ubraja se i djelo "Die bitteren Tränen der Petra von Kant" ("Gorke suze Petre von Kant"), isprva izvođeno u kazalištu, a zatim pod redateljskim i scenarističkim vodstvom samog autora prebačeno i u filmsku verziju. Ovaj se rad bavi Fassbinderovim pristupom problematici nesporazuma u međuljudskim odnosima i njegovim raskrinkavanjem istih pri čemu okvir čini uvid u autorovo sveukupno stvaralaštvo i filmografiju njegovih tzv. 'ženskih filmova', dok u prvom planu stoji njegovo znamenito djelo prezentirano kroz razne medije – "Gorke suze Petre von Kant".
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode Item holds
Članak u časopisu Članak u časopisu Knjižnica FFZG
SNZ
Available zatražite skeniranje na snz@ffzg.hr 1305210257
Total holds: 0

U središtu umjetničkog stvaralaštva kazališnoga i filmskog velikana Rainera Wernera Fassbindera nalaze se jedni od najvažnijih oblika međuljudskih odnosa – ljubavne veze. Iza kulisa nježnosti Fassbinder je prepoznavao stalnu borbu između snažnijega i slabijega te bezobzirnost prema emocijama. Nasilno podčinjavanje ili voljno predavanje na milost i nemilost drugoga, neznanje kako se valja ponašati kada se voli, iskorištavanje drugoga i uskraćivanje ljubavi za Fassbindera su osnovni aspekti ljubavnih veza. U tom su kontekstu posebno poznati njegovi filmovi u kojima se mogućnosti sretne ljubavne priče i zadovoljavajućega životnog puta na primjerima ženskih sudbina procjenjuju s iznimnim pesimizmom i skepsom. U skupinu tih filmova, a kao možda najidealniji primjer tipičnih stavova, pogleda i načina rada Rainera Wernera Fassbindera, ubraja se i djelo "Die bitteren Tränen der Petra von Kant" ("Gorke suze Petre von Kant"), isprva izvođeno u kazalištu, a zatim pod redateljskim i scenarističkim vodstvom samog autora prebačeno i u filmsku verziju. Ovaj se rad bavi Fassbinderovim pristupom problematici nesporazuma u međuljudskim odnosima i njegovim raskrinkavanjem istih pri čemu okvir čini uvid u autorovo sveukupno stvaralaštvo i filmografiju njegovih tzv. 'ženskih filmova', dok u prvom planu stoji njegovo znamenito djelo prezentirano kroz razne medije – "Gorke suze Petre von Kant".

Projekt MZOS 130-1301070-1062

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//