Normal view MARC view ISBD view

Sovjetski kruh u masovnoj i popularnoj artikulaciji: od ozbiljnosti i „ svega“ preko sjete i sjećanja do praznine stereotipa / Lugarić, Danijela.

By: Lugarić Vukas, Danijela.
Material type: ArticleArticleDescription: 99-110 str.ISSN: 0455-0463.Other title: Soviet bread in mass and popular articulations: from the earnestness and „ all“ through the melancholy and remembrance to the emptiness of a stereotype [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | kruh, socrealizam, odjuga, zastoj, masovna i popularna kultura hrv | bread, socialist realism, thaw, stagnation, mass and popular culture eng In: Književna smotra 42 (2010), 155 (1) ; str. 99-110Summary: Krećući od pretpostavke da odabir i potrošnja hrane funkcionira kao iskaz stava, odnosno spremnosti na polemiku i/ili dijalog sa značenjima kojima je tijekom povijesti obremenjivan određeni prehrambeni proizvod, uspoređujemo prikazivačke prakse povezane s metaforičkim medijem kruha u obliku masovne sovjetske umjetnosti, političkom i reklamnom plakatu, te u obliku popularne sovjetske umjetnosti, kantautorskoj poeziji. Primjećuju se određene promjene u prikazivačkim modelima: uz kruh se iz političkoga plakata tako vežu pojmovi proizvodnje, ženske radne snage, borbe, informativnosti, opreznosti i ideologije ; uz kruh „ šezdesetaša“ , barda B. Okudžave, povezujemo sjećanja, rat, glad, djetinjstvo, nostalgiju, estetičku kulturu i autonomnost ; dok kruh buntovnog Vysockog implicira stereotip, prazninu, misaonu tromost, humor, posredovanost i semantičku pozicioniranost u okvirima „ svega“ i stoga „ ničega“ .
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Krećući od pretpostavke da odabir i potrošnja hrane funkcionira kao iskaz stava, odnosno spremnosti na polemiku i/ili dijalog sa značenjima kojima je tijekom povijesti obremenjivan određeni prehrambeni proizvod, uspoređujemo prikazivačke prakse povezane s metaforičkim medijem kruha u obliku masovne sovjetske umjetnosti, političkom i reklamnom plakatu, te u obliku popularne sovjetske umjetnosti, kantautorskoj poeziji. Primjećuju se određene promjene u prikazivačkim modelima: uz kruh se iz političkoga plakata tako vežu pojmovi proizvodnje, ženske radne snage, borbe, informativnosti, opreznosti i ideologije ; uz kruh „ šezdesetaša“ , barda B. Okudžave, povezujemo sjećanja, rat, glad, djetinjstvo, nostalgiju, estetičku kulturu i autonomnost ; dok kruh buntovnog Vysockog implicira stereotip, prazninu, misaonu tromost, humor, posredovanost i semantičku pozicioniranost u okvirima „ svega“ i stoga „ ničega“ .

Projekt MZOS 130-0000000-0875

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//