Normal view MARC view ISBD view

Tri okosnice dramskog opusa Heinera Müllera / Puh, Rikard.

By: Puh, Rikard.
Material type: ArticleArticleDescription: 123-136 str.ISSN: 0455-0463.Other title: Three Mainstays of Heiner Müller's Dramas [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | dramaturgija, povijest kazališta, drama, kazalište, njemačka književnost hrv | Dramaturgy, Theatre History, Drama, Theatre, German Literature eng In: Književna smotra 152 (2009), 2 ; str. 123-136Summary: Heiner Müller, velikan njemačke i svjetske drame i kazališta, intenzivno se bavio njemačkom prošlošću, analizirajući ideju revolucije te istraživajući položaj pojedinca u povijesnim mijenama. Isprva Brechtov sljedbenik, kasnije se okreće Artaudu i Beckettu pa stvara svoj jedinstveni, 'müllerovski' izričaj kojim 1980-ih godina stječe svjetsku slavu. Današnja istraživanja njegova dramskog i dramaturškog jezika često se muče oko klasificiranja njegova stvaralaštva. Naime, Müller je volio fragmente te se nije uvijek držao kontinuiteta u radu, a i nerijetko je istovremeno stvarao djela posve različitih karakteristika. Nakon kraćeg uvoda u život i djelo Heinera Müllera, kako bi i manje upućeni čitatelji mogli dobiti temeljne uvide u stvaranje tog autora iz bivšega DDR-a, ovaj rad, metodološki određen teorijama imanentne interpretacije i stilske analize, pokušava istaknuti temeljne stilističke odrednice po kojima bismo Müllerove radove za kazalište mogli podijeliti u četiri skupine. Ti oslonci njegova stvaralaštva svakako su: filozofsko-pjesnički nadahnut jezik, stvarna i prividna fragmentarnost djela te dosljedna nemilosrdnost u poticanju recipijenta na stalnu intelektualnu aktivnost tijekom recipiranja djela.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Heiner Müller, velikan njemačke i svjetske drame i kazališta, intenzivno se bavio njemačkom prošlošću, analizirajući ideju revolucije te istraživajući položaj pojedinca u povijesnim mijenama. Isprva Brechtov sljedbenik, kasnije se okreće Artaudu i Beckettu pa stvara svoj jedinstveni, 'müllerovski' izričaj kojim 1980-ih godina stječe svjetsku slavu. Današnja istraživanja njegova dramskog i dramaturškog jezika često se muče oko klasificiranja njegova stvaralaštva. Naime, Müller je volio fragmente te se nije uvijek držao kontinuiteta u radu, a i nerijetko je istovremeno stvarao djela posve različitih karakteristika. Nakon kraćeg uvoda u život i djelo Heinera Müllera, kako bi i manje upućeni čitatelji mogli dobiti temeljne uvide u stvaranje tog autora iz bivšega DDR-a, ovaj rad, metodološki određen teorijama imanentne interpretacije i stilske analize, pokušava istaknuti temeljne stilističke odrednice po kojima bismo Müllerove radove za kazalište mogli podijeliti u četiri skupine. Ti oslonci njegova stvaralaštva svakako su: filozofsko-pjesnički nadahnut jezik, stvarna i prividna fragmentarnost djela te dosljedna nemilosrdnost u poticanju recipijenta na stalnu intelektualnu aktivnost tijekom recipiranja djela.

Projekt MZOS 130-1301070-1062

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//