Normal view MARC view ISBD view

Priča uokvirena slikom : Tabucchijeva Igra obrtanja i Velázquezove Las Meninas / Peruško, Tatjana.

By: Peruško, Tatjana.
Material type: ArticleArticleDescription: 111-118 str.ISSN: 0455-0463.Other title: Picture as a Narrative Frame : Tabucchi's 'The Backwards Game' and Velázquez's Las Meninas [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | slika, priča, Tabucchi, intersemiotički odnosi, Velázquez hrv | picture, narrative, Tabucchi, intersemiosis, Velázquez, metaphorical and structural framework eng In: Književna smotra 45 (2009), 151 ; str. 111-118Summary: Kao specifičan slučaj intersemiotičke interakcije slike i priče, analizira se naslovna pripovijetka iz zbirke Il gioco del rovescio (Igra obrtanja, 1988.) talijanskog autora Antonia Tabucchija. Metaforički i strukturalni okvir priče predstavljaju Velázquezove Las Meninas, slika koja u Tabucchijevoj anamorfozi ima specifičan mizenabimski učinak. Njezina funkcija nije u tome da posredstvom semantičke analogije proširi sadržaj priče ili kompenzira njezinu eliptičnost, tipičnu za Tabucchijev pripovjedni opus, nego da kroz analogiju sa strukturalnim obilježjima i simboličkim potencijalima Velázquezove policentrične i autorefleksivne slike, što ih ističe bogata hermeneutička praksa, intermedijalno uspostavi epistemološke metafore obrtanja i sna što ih priča uprizoruje. Citirana slika središnji je izložak u galeriji pomno biranih intertekstualnih referenci koje povezuju baroknu poetiku (Gongora, Violante do Céu) s Pessoinim heteronimskim pluralizmom. Nesvodiva proturječnost različitih prikaza ljubavnog odnosa između dvoje protagonista koji su ujedno i ljubitelji Pessoine umjetnosti obrtanja, poprima emblematska značenja - zahvaljujući u prvom redu okviru Velázquezovih Pratilja te hermeneutičkim perspektivama što ih otvaraju intertekstualni signali. Tako pripovijest o licu i naličju jednog ljubavnog odnosa, postaje pričom o beskonačnom umnažanju pogleda koje odnos između subjekta i objekta čini trajno nestabilnim. Tabucchiju iz zbirke Igra obrtanja i ostalih djela nastalih u osamdesetima, upravo ta konstitutivna višeznačnost sugerira narativne modalitete koji se temelje na igri perspektivâ te pripovjednoj aluzivnosti i eliptičnosti.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode Item holds
Članak u časopisu Članak u časopisu Knjižnica FFZG
SNZ
Available zatražite skeniranje na snz@ffzg.hr 1305241255
Total holds: 0

Kao specifičan slučaj intersemiotičke interakcije slike i priče, analizira se naslovna pripovijetka iz zbirke Il gioco del rovescio (Igra obrtanja, 1988.) talijanskog autora Antonia Tabucchija. Metaforički i strukturalni okvir priče predstavljaju Velázquezove Las Meninas, slika koja u Tabucchijevoj anamorfozi ima specifičan mizenabimski učinak. Njezina funkcija nije u tome da posredstvom semantičke analogije proširi sadržaj priče ili kompenzira njezinu eliptičnost, tipičnu za Tabucchijev pripovjedni opus, nego da kroz analogiju sa strukturalnim obilježjima i simboličkim potencijalima Velázquezove policentrične i autorefleksivne slike, što ih ističe bogata hermeneutička praksa, intermedijalno uspostavi epistemološke metafore obrtanja i sna što ih priča uprizoruje. Citirana slika središnji je izložak u galeriji pomno biranih intertekstualnih referenci koje povezuju baroknu poetiku (Gongora, Violante do Céu) s Pessoinim heteronimskim pluralizmom. Nesvodiva proturječnost različitih prikaza ljubavnog odnosa između dvoje protagonista koji su ujedno i ljubitelji Pessoine umjetnosti obrtanja, poprima emblematska značenja - zahvaljujući u prvom redu okviru Velázquezovih Pratilja te hermeneutičkim perspektivama što ih otvaraju intertekstualni signali. Tako pripovijest o licu i naličju jednog ljubavnog odnosa, postaje pričom o beskonačnom umnažanju pogleda koje odnos između subjekta i objekta čini trajno nestabilnim. Tabucchiju iz zbirke Igra obrtanja i ostalih djela nastalih u osamdesetima, upravo ta konstitutivna višeznačnost sugerira narativne modalitete koji se temelje na igri perspektivâ te pripovjednoj aluzivnosti i eliptičnosti.

Projekt MZOS 130-1301070-1059

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//