Normal view MARC view ISBD view

Odgojna nastava / Marko Palekčić.

By: Palekčić, Marko.
Contributor(s): [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 12-12 str.ISSN: 0037-6531.Other title: Educational teaching [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | odgojna nastava, raznolikost interesa, faza udubljivanja, faza osvješćivanja, samostalnost učenika hrv | Educational teaching, versatile interests, absorption phase, awareness phase, pupils' autonomy eng In: Školske novine : tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu 61 (2010), 20 ; str. 12-12Summary: Kriza odgoja jest ponajprije kriza razdvajanja nastave i odgoja. Odgoj u krizi je istodobno kriza teorijskih objašnjenja pojma „odgojna nastava“. To pregnantno pokazuje kratki povijesni i suvremeni pristup tematiziranja fenomena „odgojne nastave. Učenje je povezano s izmjenom faza udubljivanja i osvješćivanja (Herbart). Uravnoteženo izmjenjivanje tih faza pridonosi razvoju višestranosti interesa kod učenika (“odgojna nastava”). Ispravno znanje i dobro držanje su strukturalno različite dimenzije, ali su upućene jedna na drugu. Svrha nastavnog djelovanja nastavnika jest vođenje učenika od pukog mnijenja do obrazloženog znanja, od nezainteresiranog držanja do aktivne i reflektirane predanosti (Petzelt). Nastava odgaja i obrazuje jer poticanje razumijevanja, shvaćanja, uvida i razlikovosti (Koch). Cilj odgojne nastave jest poticanje svestranih interesa, razvoj samostalnog mišljenja i samostalne djelatnosti učenika. Uravnoteženo (ne jednostrano)shvaćanje didaktičkih fenomena i uravnoteženo (taktično) djelovanje nastavnika pretpostavka su i rezultat „odgojne nastave“.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Kriza odgoja jest ponajprije kriza razdvajanja nastave i odgoja. Odgoj u krizi je istodobno kriza teorijskih objašnjenja pojma „odgojna nastava“. To pregnantno pokazuje kratki povijesni i suvremeni pristup tematiziranja fenomena „odgojne nastave. Učenje je povezano s izmjenom faza udubljivanja i osvješćivanja (Herbart). Uravnoteženo izmjenjivanje tih faza pridonosi razvoju višestranosti interesa kod učenika (“odgojna nastava”). Ispravno znanje i dobro držanje su strukturalno različite dimenzije, ali su upućene jedna na drugu. Svrha nastavnog djelovanja nastavnika jest vođenje učenika od pukog mnijenja do obrazloženog znanja, od nezainteresiranog držanja do aktivne i reflektirane predanosti (Petzelt). Nastava odgaja i obrazuje jer poticanje razumijevanja, shvaćanja, uvida i razlikovosti (Koch). Cilj odgojne nastave jest poticanje svestranih interesa, razvoj samostalnog mišljenja i samostalne djelatnosti učenika. Uravnoteženo (ne jednostrano)shvaćanje didaktičkih fenomena i uravnoteženo (taktično) djelovanje nastavnika pretpostavka su i rezultat „odgojne nastave“.

Projekt MZOS 269-2692634-2441

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//