Normal view MARC view ISBD view

Socijalna distanca hrvatskih srednjoškolaca prema etničkim i vjerskim skupinama / Ana Blažević Simić.

By: Blažević Simić, Ana.
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 153-170.ISSN: 1334-7888.Other title: Social Distance of Croatian Secondary School Students towards Ethnic and Religious Groups [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | socijalna distanca, srednjoškolski učenici, etničke i vjerske skupine, obrazovanje nacionalnih manjina hrv | social distance, secondary school students, ethnic and religious groups, education of national minorities eng In: Pedagogijska istraživanja 8 (2011), 1 ; str. 153-170Summary: Hrvatski obrazovni sustav je tijekom proteklih desetak godina doživio brojne promjene u cijeloj svojoj vertikali (Bolonjski proces, Državna matura, Strategija razvoja sustava strukovnog obrazovanja, Nacionalni okvirni kurikulum, Hrvatski nacionalni obrazovni standard itd.). Spomenute obrazovne reforme su kao neke od svojih ključnih prioriteta prepoznale i uvrstile interkulturni odgoj, europsku dimenziju obrazovanja, socijalnu i građansku kompetenciju, kulturnu svijest i izražavanje, ali su istodobno posvetile izraženiju pozornost obrazovanju nacionalnih manjina kao primarnom simbolu hrvatske multikulturnosti. Međutim, dosad nije istraženo jesu li brojne navedene reforme, ali i sam vremenski odmak doveli i do promjena stavova hrvatskih srednjoškolaca. Naime, još od ranih godina hrvatske samostalnosti, 1993. i 1998., nisu provedena dalja istraživanja socijalne distance hrvatskih učenika prema etničkim i vjerskim skupinama. Upravo su stoga prikupljeni podaci iz 27 hrvatskih srednjih škola kako bi se na temelju Bogardusove skale izmjerila socijalna distanca prema određenim etničkim i vjerskim skupinama te utvrdilo je li ona smanjena u odnosu spram rezultata prethodnih istraživanja. Rezultati jednostavne analize varijance, uz dodatni Scheffe- ov test, su pokazali da su negativnom mišljenju skloniji ispitanici muškog spola, polaznici nižih razreda, najčešće ispitanici iz osječke regije, ispitanici hrvatske narodnosti te katoličke vjeroispovijesti.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Hrvatski obrazovni sustav je tijekom proteklih desetak godina doživio brojne promjene u cijeloj svojoj vertikali (Bolonjski proces, Državna matura, Strategija razvoja sustava strukovnog obrazovanja, Nacionalni okvirni kurikulum, Hrvatski nacionalni obrazovni standard itd.). Spomenute obrazovne reforme su kao neke od svojih ključnih prioriteta prepoznale i uvrstile interkulturni odgoj, europsku dimenziju obrazovanja, socijalnu i građansku kompetenciju, kulturnu svijest i izražavanje, ali su istodobno posvetile izraženiju pozornost obrazovanju nacionalnih manjina kao primarnom simbolu hrvatske multikulturnosti. Međutim, dosad nije istraženo jesu li brojne navedene reforme, ali i sam vremenski odmak doveli i do promjena stavova hrvatskih srednjoškolaca. Naime, još od ranih godina hrvatske samostalnosti, 1993. i 1998., nisu provedena dalja istraživanja socijalne distance hrvatskih učenika prema etničkim i vjerskim skupinama. Upravo su stoga prikupljeni podaci iz 27 hrvatskih srednjih škola kako bi se na temelju Bogardusove skale izmjerila socijalna distanca prema određenim etničkim i vjerskim skupinama te utvrdilo je li ona smanjena u odnosu spram rezultata prethodnih istraživanja. Rezultati jednostavne analize varijance, uz dodatni Scheffe- ov test, su pokazali da su negativnom mišljenju skloniji ispitanici muškog spola, polaznici nižih razreda, najčešće ispitanici iz osječke regije, ispitanici hrvatske narodnosti te katoličke vjeroispovijesti.

Projekt MZOS 130-1301761-1769

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha