Normal view MARC view ISBD view

Alegorija putovanja poslušnosti: Posvetilište Abramovo Mavra Vetranovića / Grmača, Dolores.

By: Grmača, Dolores.
Material type: ArticleArticleDescription: 113-130 str.ISSN: 0352-3101.Other title: The Allegory of the Journey of Obedience. Posvetilište Abramovo (Abraham's Sacrifice) by Mavro Vetranović [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | poslušnost, Abraham, Mavro Vetranović, crkvena prikazanja, alegorija putovanja hrv | obedience, Abraham, Mavro Vetranović, mystery play, allegorical journey eng In: Bogoslovska smotra 82 (2012), 1 ; str. 113-130Summary: Crkveno prikazanje o Abrahamovoj žrtvi (Posvetilište Abramovo) dubrovačkog benediktinca Mavra Vetranovića (1482. – 1576.), najplodnijeg hrvatskog renesansnog pjesnika, u književnoj je povijesti izazvalo pozornost zbog aktivne uloge koja se pridaje Sari. U fokusu je ovoga rada alegorijska složenost te drame žrtvovanja. Paralelno se promatraju dva alegorijska putovanja oblikovana rodnom granicom: muško – ocrtano alegorijom in factis kao stvarno putovanje puno opasnosti – i žensko – oblikovano unutarnjim proživljavanjima i hipersenzibilnim tužaljkama u prostoru alegorije in verbis. Uočava se, naime, da su oba putovanja alegorijski povezana s apoteozom poslušnosti te se otvaraju prefiguracijski paralelizmi: Abraham – otac, Izak – Krist, Sara – Marija. Pritom se posebna pozornost pridaje Abrahamovu očinskom blagoslovu sinovljeva dragovoljna predanja smrti te razlozima koncentriranosti dramskog agona oko Sarina lika. Zaključuje se da se dvostrukim alegorijskim putovanjem poslušnosti emocionalno snažnije obvezuje recipijenta te se time postiže katarza zajednice.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Crkveno prikazanje o Abrahamovoj žrtvi (Posvetilište Abramovo) dubrovačkog benediktinca Mavra Vetranovića (1482. – 1576.), najplodnijeg hrvatskog renesansnog pjesnika, u književnoj je povijesti izazvalo pozornost zbog aktivne uloge koja se pridaje Sari. U fokusu je ovoga rada alegorijska složenost te drame žrtvovanja. Paralelno se promatraju dva alegorijska putovanja oblikovana rodnom granicom: muško – ocrtano alegorijom in factis kao stvarno putovanje puno opasnosti – i žensko – oblikovano unutarnjim proživljavanjima i hipersenzibilnim tužaljkama u prostoru alegorije in verbis. Uočava se, naime, da su oba putovanja alegorijski povezana s apoteozom poslušnosti te se otvaraju prefiguracijski paralelizmi: Abraham – otac, Izak – Krist, Sara – Marija. Pritom se posebna pozornost pridaje Abrahamovu očinskom blagoslovu sinovljeva dragovoljna predanja smrti te razlozima koncentriranosti dramskog agona oko Sarina lika. Zaključuje se da se dvostrukim alegorijskim putovanjem poslušnosti emocionalno snažnije obvezuje recipijenta te se time postiže katarza zajednice.

Projekt MZOS 130-1301070-1057

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//