Normal view MARC view ISBD view

Mogu li slike pripremiti reakciju na semantički povezane riječi i riječi na semantički povezane slike? / Rebernjak, Blaž.

By: Rebernjak, Blaž.
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 75-89.ISSN: 1331-9264.Other title: Can Pictures Prime Semantically Related Words and Words Semantically Related Pictures? [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | semantička pripremljenost, registar vidnog modaliteta, teorija širenja aktivacije hrv | semantic priming, registers of the visual modality, spreading activation theory engOnline resources: Elektronička verzija časopisa In: Suvremena psihologija 14 (2011), 1 ; str. 75-89Summary: U ovom smo istraživanju pokušali pokazati pravu semantičku pripremljenosti između različitih registara vidnog modaliteta (verbalnog i slikovnog). Dosadašnja istraživanja pokazuju da se pripremljenost između registara može opaziti ako se kao podražaji koriste identični pojmovi (riječ mačka i slika mačke). Modifikacijom eksperimentalne paradigme pokušali smo pokazati efekt semantičke pripremljenosti između riječi i crteža koji ne predstavljaju identične, već semantički povezane pojmove. Rezultati su pokazali kako je koristeći ovakvu paradigmu moguće opažati efekt semantičke pripremljenosti čak i kada su korišteni podražaji samo semantički povezani, ali ne i identični. Rezultati se tumače u skladu s dominantnom teorijom širenja aktivacije kroz semantičku mrežu s nekog pojma na one njemu srodne, čak i između registara.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U ovom smo istraživanju pokušali pokazati pravu semantičku pripremljenosti između različitih registara vidnog modaliteta (verbalnog i slikovnog). Dosadašnja istraživanja pokazuju da se pripremljenost između registara može opaziti ako se kao podražaji koriste identični pojmovi (riječ mačka i slika mačke). Modifikacijom eksperimentalne paradigme pokušali smo pokazati efekt semantičke pripremljenosti između riječi i crteža koji ne predstavljaju identične, već semantički povezane pojmove. Rezultati su pokazali kako je koristeći ovakvu paradigmu moguće opažati efekt semantičke pripremljenosti čak i kada su korišteni podražaji samo semantički povezani, ali ne i identični. Rezultati se tumače u skladu s dominantnom teorijom širenja aktivacije kroz semantičku mrežu s nekog pojma na one njemu srodne, čak i između registara.

Projekt MZOS 130-1301683-1402

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha