Normal view MARC view ISBD view

Kriteriji kvalitete u situacijama učenja / Edita Slunjski.

By: Slunjski, Edita.
Contributor(s): [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 4-7 str.ISSN: 1331-1948.Other title: Quality criteria in learning situations [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | Oblikovanje situacija učenja, aktivnosti djece, indirektna podrška odgajatelja hrv | creating learning situations, children's activities, indirect preschool teacher support eng In: Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima 64 (2011), str. 4-7Summary: Organizaciju uvjeta za aktivnosti djece valja temeljiti na suvremenim pedagoškim idejama i znanstvenim spoznajama. Među ostalim, to podrazumijeva i uvažavanje prirode učenja djece, koja je aktivna, istraživačka i otkrivačka, kao i činjenice da su djeca socijalna bića koja od najranije dobi stupaju u svrhovite socijalne interakcije sa svojim socijalnim okruženjem. Prevedene na oblikovanje odgojno-obrazovnih aktivnosti u vrtiću, navedene ideje znače organiziranje uvjeta u kojima djeca imaju što činiti (aktivno sudjelovati, istraživati, otkrivati) i u kojima to mogu činiti s drugima (drugom djecom, odraslima). Vidljivo je kako se naglasak stavlja na stvaranje uvjeta za aktivnosti djece, tj. oblikovanje situacije učenja, a ne na striktno planiranje i izravno upravljanje tim aktivnostima. Naime, učenje je dinamičan i nepredvidiv proces kojeg ne možemo u potpunosti predvidjeti ni kontrolirati, nego uspostaviti pedagoške uvjete koji djeci omogućuju da sami generiraju za njih značajno i smisleno znanje, u skladu sa svojim individualnim potrebama i mogućnostima. Osmišljavanjem primjerenih situacija učenja, te promatranjem i podržavanjem prirodnih smjerova razvoja njihovih aktivnosti, djeci na indirektan način omogućujemo (su)autorstvo nad procesom vlastitog učenja, što je svakako poželjno i pedagoški opravdano.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Organizaciju uvjeta za aktivnosti djece valja temeljiti na suvremenim pedagoškim idejama i znanstvenim spoznajama. Među ostalim, to podrazumijeva i uvažavanje prirode učenja djece, koja je aktivna, istraživačka i otkrivačka, kao i činjenice da su djeca socijalna bića koja od najranije dobi stupaju u svrhovite socijalne interakcije sa svojim socijalnim okruženjem. Prevedene na oblikovanje odgojno-obrazovnih aktivnosti u vrtiću, navedene ideje znače organiziranje uvjeta u kojima djeca imaju što činiti (aktivno sudjelovati, istraživati, otkrivati) i u kojima to mogu činiti s drugima (drugom djecom, odraslima). Vidljivo je kako se naglasak stavlja na stvaranje uvjeta za aktivnosti djece, tj. oblikovanje situacije učenja, a ne na striktno planiranje i izravno upravljanje tim aktivnostima. Naime, učenje je dinamičan i nepredvidiv proces kojeg ne možemo u potpunosti predvidjeti ni kontrolirati, nego uspostaviti pedagoške uvjete koji djeci omogućuju da sami generiraju za njih značajno i smisleno znanje, u skladu sa svojim individualnim potrebama i mogućnostima. Osmišljavanjem primjerenih situacija učenja, te promatranjem i podržavanjem prirodnih smjerova razvoja njihovih aktivnosti, djeci na indirektan način omogućujemo (su)autorstvo nad procesom vlastitog učenja, što je svakako poželjno i pedagoški opravdano.

Projekt MZOS 130-1301761-1772

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//