Normal view MARC view ISBD view

Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma / Marko Palekčić.

By: Palekčić, Marko.
Contributor(s): [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 319-340 str.ISSN: 1334-7888.Other title: Herbartian theory of education - an original pedagogical paradigm [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | Herbartova teorija odgojne nastave, paradigma, pedagogijska znanost, sadašnjost i budućnost pedagogije hrv | Herrbarts theory of education, paradigm, pedagogical science, the present and the future of pedagogy eng In: Pedagogijska istraživanja VII (2010), 2 ; str. 319-340Summary: U uvodu autor navodi neka bitna obilježja suvremenog stanja pedagogije kao znanosti i ukazuje na to da je jedan od ključnih razloga za takvo stanje nedostatak domaćih pojmova i teorijskih pristupa u pedagogiji. Herbartovu teoriju odgojne nastave, odabranu kao primjer izvorne pedagogijske paradigme, autor predstavlja tako što (1) izlaže Herbartovo shvaćanje pedagogije u odnosu prema drugim znanostima i u tom kontekstu važnost domaćih (izvornih) pedagogijskih pojmova, (2) ukazuje na zajednički misaoni orijentir pedagoga znanstvenika i pedagoga praktičara uz pomoć sistematike temeljnih pojmova u „Općoj pedagogiji.Izvedenoj iz svrhe odgoja" (3) predstavlja u najkraćim crtama njegovu teoriju odgojne nastave (i) u kontekstu svrhe odgoja i (4) Umjesto zaključka: U koju budućnost gleda pedagogija? Herbartova sustavna misao danas. Osnovni rezultat (preliminarnih) istraživanja autora jeste da se Herbartova teorija odgojne nastave pokazuje kao izvorna pedagogijska paradigma s plodonosnim spoznajnim, empirijskim i pragmatičnim potencijalom glede poteškoća s kojim je suočena suvremena pedagogijska znanost i pedagoška praksa.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode Item holds
Članak u časopisu Članak u časopisu Knjižnica FFZG
SNZ
Available zatražite skeniranje na snz@ffzg.hr 1305193738
Total holds: 0

U uvodu autor navodi neka bitna obilježja suvremenog stanja pedagogije kao znanosti i ukazuje na to da je jedan od ključnih razloga za takvo stanje nedostatak domaćih pojmova i teorijskih pristupa u pedagogiji. Herbartovu teoriju odgojne nastave, odabranu kao primjer izvorne pedagogijske paradigme, autor predstavlja tako što (1) izlaže Herbartovo shvaćanje pedagogije u odnosu prema drugim znanostima i u tom kontekstu važnost domaćih (izvornih) pedagogijskih pojmova, (2) ukazuje na zajednički misaoni orijentir pedagoga znanstvenika i pedagoga praktičara uz pomoć sistematike temeljnih pojmova u „Općoj pedagogiji.Izvedenoj iz svrhe odgoja" (3) predstavlja u najkraćim crtama njegovu teoriju odgojne nastave (i) u kontekstu svrhe odgoja i (4) Umjesto zaključka: U koju budućnost gleda pedagogija? Herbartova sustavna misao danas. Osnovni rezultat (preliminarnih) istraživanja autora jeste da se Herbartova teorija odgojne nastave pokazuje kao izvorna pedagogijska paradigma s plodonosnim spoznajnim, empirijskim i pragmatičnim potencijalom glede poteškoća s kojim je suočena suvremena pedagogijska znanost i pedagoška praksa.

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//