Normal view MARC view ISBD view

Od kurikuluma do obrazovnih standarda / Palekčić, Marko.

By: Palekčić, Marko.
Material type: ArticleArticleDescription: 39-115 str.ISBN: 978953-0-61910-4.Other title: From curriculum to educational standards [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | curriculum, revizije curriculma, od curriculuma do obrazovnih standarda, obrazovni standardi, kvaliteta nastave i postignuća učenika, empirijska istraživanja, kompetencije nastavnika hrv | curriculum, curriculum revisions, educational standards, the quality of teaching and students' achievements, empirical research, teacher competences eng In: Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura str. 35-101Previšić, VlatkoSummary: Rad se sastoji od dva dijela: Od kurikuluma do obrazovnih standarda i obrazovni standardi i kvaliteta nastave ili: o utjecaju kvalitete nastave na postignuća učenika. U prvom dijelu autor prezentira bitne momente povijesnog razvoja od revizija kurikuluma do pojave obrazovnih standarda. Kritičkoj analizi podvrgnuti su kako teorija Nastavnog plana (Erich Wenigier) tako i revizije kurikuluma (Saul Robinsohn). Autor posebice ukazuje na bitne sličnosti ali i razlike u upravljanju i kontroli učinkovitosti obrazovnog sustava putem revizije kurikuluma, odnosno uvođenjem obrazovnih standarda. U drugom dijelu rada autor pokazuje koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika (teorijsko-spoznajnom) meta-analizom empirijskih longitudinalnih istraživanja. Rezultati metaanalize dokazuju, pored ostalog, da je značajan utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenika (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance). Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istovremeno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na ovaj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode Item holds
Poglavlje u knjizi Poglavlje u knjizi Knjižnica FFZG
SNZ
Available zatražite skeniranje na snz@ffzg.hr 1305211610
Total holds: 0

Rad se sastoji od dva dijela: Od kurikuluma do obrazovnih standarda i obrazovni standardi i kvaliteta nastave ili: o utjecaju kvalitete nastave na postignuća učenika. U prvom dijelu autor prezentira bitne momente povijesnog razvoja od revizija kurikuluma do pojave obrazovnih standarda. Kritičkoj analizi podvrgnuti su kako teorija Nastavnog plana (Erich Wenigier) tako i revizije kurikuluma (Saul Robinsohn). Autor posebice ukazuje na bitne sličnosti ali i razlike u upravljanju i kontroli učinkovitosti obrazovnog sustava putem revizije kurikuluma, odnosno uvođenjem obrazovnih standarda. U drugom dijelu rada autor pokazuje koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika (teorijsko-spoznajnom) meta-analizom empirijskih longitudinalnih istraživanja. Rezultati metaanalize dokazuju, pored ostalog, da je značajan utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenika (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance). Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istovremeno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na ovaj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava.

Projekt MZOS 0130489

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//