Normal view MARC view ISBD view

Škola između tradicije i modernizacije / Cifrić, Ivan.

By: Cifrić, Ivan.
Material type: ArticleArticleDescription: 129-147 str.ISBN: 978953-96977-8-3.Other title: School between tradition and modernization [Naslov na engleskom: ].Subject(s): 5.05 | škola, modernizacija, tradicija, tranzicija hrv | school, modernization, tradition, transition eng In: Obrazovanje u kontekstu tranzicije. Prilozi sociologiji obrazovanja str. 129-147Pilić, ŠimeSummary: Cilj je ovog priloga pokazati da se s društvenim promjenama od predmodernog u moderno društvo škola kurikularno mijenja, ali ne i njezina bitna funkcionalna uloga u društvenom sustavu. Škola reproducira ono što od nje zahtijeva društvo. Promjene u obrazovanju otvaraju pitanje društvene fukcije škole u modernom društvu i osobito postmodernom stanju društva. U predmodernom društvu u obrazovanom curricuumu više se ističu sadržaji kulture i tradicije društva, a u modernom sadržaji znanosti, obrazovne i društvene inovacije. Sustavna modernizacija modernogo (industrijskog) društva modernizira i samu školu kao sredstvo reprodukcije inovacijske produkcije. Međutim, brzina tehnoloških inovacija u obrazovanju i socijalnim promjenama stavlja školu pred pitanje: može li se škola modernizirati i posjedovati nova znanja istom brzinom kojom se odvijaju promjene u njezinu globalnom okruženju? To je pitanje aktualno i u tranzicijskom razdoblju hrvatskog društva.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Cilj je ovog priloga pokazati da se s društvenim promjenama od predmodernog u moderno društvo škola kurikularno mijenja, ali ne i njezina bitna funkcionalna uloga u društvenom sustavu. Škola reproducira ono što od nje zahtijeva društvo. Promjene u obrazovanju otvaraju pitanje društvene fukcije škole u modernom društvu i osobito postmodernom stanju društva. U predmodernom društvu u obrazovanom curricuumu više se ističu sadržaji kulture i tradicije društva, a u modernom sadržaji znanosti, obrazovne i društvene inovacije. Sustavna modernizacija modernogo (industrijskog) društva modernizira i samu školu kao sredstvo reprodukcije inovacijske produkcije. Međutim, brzina tehnoloških inovacija u obrazovanju i socijalnim promjenama stavlja školu pred pitanje: može li se škola modernizirati i posjedovati nova znanja istom brzinom kojom se odvijaju promjene u njezinu globalnom okruženju? To je pitanje aktualno i u tranzicijskom razdoblju hrvatskog društva.

Projekt MZOS 130-1301180-0915

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//