Normal view MARC view ISBD view

Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama / Vidović, Ana ; Mildner, Vesna.

By: Vidović Zorić, Ana lingvist.
Contributor(s): Mildner, Vesna [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 186-197 str.ISBN: 978953-175-351-7.Other title: Language status in children with normal language development and children suffering from specific language impairment [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | posebne jezične teškoće, agramatičnost, sposobnost pripovijedanja, uredan jezični razvoj hrv | special language impairments, agrammatism, story-telling ability, normal language development eng In: Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana str. 186-197Mildner, Vesna ; Liker, MarkoSummary: Posebne jezične teškoće (PJT) poremećaj su u razvoju govora još nepoznata uzroka. Djeca s PJT-om ne pokazuju slušne nedostatke, a kognitivne, socijalne i motoričke sposobnosi u skladu su s njihovom dobi. Ipak, novija istraživanja upućuju na specifična neuroanatomska obilježja u osoba s PJT-om te na genetsku predisponiranost za ovaj razvojni poremećaj. Najčešće se manifestiraju kao zakašnjelo ovladavanje govorom i zakašnjeli razvoj sposobnosti njegova razumijevanja, te kao siromašniji vokabular u odnosu na djecu urednog jezičnog razvoja (UJR). Kada se govor napokon pojavi, agramatičan je. Riječi su obično kratke, rečenice jednostavne. Na fonetskoj razini česte su omisije, supstitucije i distorzije. Cilj ovoga rada bio je usporediti govor poetogodišnjaka UJR-a s govorom petogodišnjaka s PJT-om. Rezultati ispitivanja pokazali su da je sposobnost ponavljanja rečenica djece s PJT-om znantno manja u odnosu na kontrolnu skupinu, a posebno gramatički složenijih struktura. Djeca s PJT-om lošiji uspjeh pokazuju i u pripovijedanju, na što upućuje kraća prosječna dužina iskaza te manji broj glagola u iskazu. Dobiveni rezultati potvrđuju rezultate dosadašnjih istraživanja ove jezično-govorne pojave.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Posebne jezične teškoće (PJT) poremećaj su u razvoju govora još nepoznata uzroka. Djeca s PJT-om ne pokazuju slušne nedostatke, a kognitivne, socijalne i motoričke sposobnosi u skladu su s njihovom dobi. Ipak, novija istraživanja upućuju na specifična neuroanatomska obilježja u osoba s PJT-om te na genetsku predisponiranost za ovaj razvojni poremećaj. Najčešće se manifestiraju kao zakašnjelo ovladavanje govorom i zakašnjeli razvoj sposobnosti njegova razumijevanja, te kao siromašniji vokabular u odnosu na djecu urednog jezičnog razvoja (UJR). Kada se govor napokon pojavi, agramatičan je. Riječi su obično kratke, rečenice jednostavne. Na fonetskoj razini česte su omisije, supstitucije i distorzije. Cilj ovoga rada bio je usporediti govor poetogodišnjaka UJR-a s govorom petogodišnjaka s PJT-om. Rezultati ispitivanja pokazali su da je sposobnost ponavljanja rečenica djece s PJT-om znantno manja u odnosu na kontrolnu skupinu, a posebno gramatički složenijih struktura. Djeca s PJT-om lošiji uspjeh pokazuju i u pripovijedanju, na što upućuje kraća prosječna dužina iskaza te manji broj glagola u iskazu. Dobiveni rezultati potvrđuju rezultate dosadašnjih istraživanja ove jezično-govorne pojave.

Projekt MZOS 130-0000000-0785

Projekt MZOS 130-0000000-3096

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//