Normal view MARC view ISBD view

Ludost pjesništva / Vuković, Tvrtko.

By: Vuković, Tvrtko.
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 181-203.ISBN: 978953-175-363-0.Other title: Madness of poetry [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | ludilo, pjesništvo hrv | madness, poetzry eng In: Muzama iza leđa str. 181-203Vuković, TvrtkoSummary: U radu se polazi od pretpostavke da takozvane školske interpretacije Cesarićeve lirike podržavaju u njoj oblikovane predrasude kako o razumijevanju književnosti, tako i o shvaćanju života i svijeta. Na primjeru "Pjesme mrtvog pjesnika" pokušava se pokazati da sama Cesarićeva lirika ima potencijal razvrgnuti veza sa svojim dosadašnjim interpretacijama. Istražujući u njoj ozbiljenu romantičarsku ideju književnosti kao dara, ovdje se problematizira isprepletanje estetičke s ekonomskom komponentom književne komunikacije. U tom je smislu bilo važno istaknuti da se politika proučavanja i poučavanja književnosti, koja autoritarno nastoji oblikovati disciplinirane subjekte, oslanja o tekst što istodobno zagovara i podriva ideje autoriteta i discipline. Također, neka buduća pedagoška ekonomija, osovljena o "Pjesmu mrtvog pjesnika" morala bi u obzir uzeti činjenicu da je u njoj dana važnost onome što se ni u kojem slučaju ne može tržiti.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U radu se polazi od pretpostavke da takozvane školske interpretacije Cesarićeve lirike podržavaju u njoj oblikovane predrasude kako o razumijevanju književnosti, tako i o shvaćanju života i svijeta. Na primjeru "Pjesme mrtvog pjesnika" pokušava se pokazati da sama Cesarićeva lirika ima potencijal razvrgnuti veza sa svojim dosadašnjim interpretacijama. Istražujući u njoj ozbiljenu romantičarsku ideju književnosti kao dara, ovdje se problematizira isprepletanje estetičke s ekonomskom komponentom književne komunikacije. U tom je smislu bilo važno istaknuti da se politika proučavanja i poučavanja književnosti, koja autoritarno nastoji oblikovati disciplinirane subjekte, oslanja o tekst što istodobno zagovara i podriva ideje autoriteta i discipline. Također, neka buduća pedagoška ekonomija, osovljena o "Pjesmu mrtvog pjesnika" morala bi u obzir uzeti činjenicu da je u njoj dana važnost onome što se ni u kojem slučaju ne može tržiti.

Projekt MZOS 130-0000000-0626

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha