Normal view MARC view ISBD view

Informativni složenac: analiza retoričkih vrsta unutar informativnih emisija hrvatskih televizija / Vančura, Alma ; Tomić, Diana.

By: Vančura, Alma.
Contributor(s): Tomić, Diana [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 193-206 str.ISBN: 978953-314-038-4.Other title: Information Stew- Analysis of Rhetoric Genres in the News of Croatian Televisions [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.04 | 6.03 | informativne emisije, infotainment, retoričke vrste, strategije hrv | news, infotainment, rhetoric genres, strategies eng In: Diskurs i dijalog: Teorije, metode i primjene. Zbornik radova s 24. međunarodnog znastvenog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku održanog na Filozofskom fakultetu u Osijeku 20.-22. svibnja 2010 str. 193-206Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, LeonardSummary: U ovom se radu analizira format središnjih informativnih emisija hrvatskih televizija s obzirom na retoričke vrste. Kriteriji za podjelu retoričkih vrsta su brojni (Škarić, 2003), a retorička praksa današnjice, posebice medija, otvara nove mogućnosti za klasifikaciju. S druge strane, format informativnih emisija na televiziji uvelike je određen i ciljem djelovanja na publiku te se posljednjih godina sve češće govori o zabavnom karakteru informativnih emisija (eng. infotainment) što naravno utječe i na prisutnost pojedinih retoričkih vrsta unutar formata. Unutar informativnih emisija možemo pronaći neke retoričke vrste spomenute u Škarićevoj podjeli (2003): anketu, intervju i razgovor na temu kao dio skupine razgovora, potom kratke monologe od kojih bi se većina mogla naći unutar informativne emisije, te posebne govorne vrste od kojih se u novije vrijeme prijenos (javljanja s mjesta događaja) često susreće u televizijskim „dnevnicima”. Letica (2003) ne nudi klasifikaciju vrsta nego detaljan opis pojedinih u sklopu televizijskog medija, što u ovom radu služi kao dodatan temelj za analizu korpusa s obzirom da se uključuju tipične televizijske. Stoga je cilj rada odrediti koje retoričke vrste prevladavaju u informativnim emisijama hrvatskih televizija (na temelju postojećih klasifikacija ili opisa), njihovo trajanje i vremenski udio unutar emisije, odrediti vezu između niza vrsta unutar samog formata (polifonost svake od njih), te provjeriti koliko elementi formata određuju strategiju emisije, odnosno miješanje strategija. Takva je analiza provedena na korpusu od 15 informativnih emisija (po pet svake od hrvatskih televizija) u trajanju od ukupno preko osam sati. Rezultati pokazuju da je očekivano najveći udio vijesti i najava, te polifonost vrsta unutar formata, no i priličan broj različitih komentara, Isto tako, vidljiva je razlika u strukturi informativne emisije nacionalne televizije u odnosu na komercijalne.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U ovom se radu analizira format središnjih informativnih emisija hrvatskih televizija s obzirom na retoričke vrste. Kriteriji za podjelu retoričkih vrsta su brojni (Škarić, 2003), a retorička praksa današnjice, posebice medija, otvara nove mogućnosti za klasifikaciju. S druge strane, format informativnih emisija na televiziji uvelike je određen i ciljem djelovanja na publiku te se posljednjih godina sve češće govori o zabavnom karakteru informativnih emisija (eng. infotainment) što naravno utječe i na prisutnost pojedinih retoričkih vrsta unutar formata. Unutar informativnih emisija možemo pronaći neke retoričke vrste spomenute u Škarićevoj podjeli (2003): anketu, intervju i razgovor na temu kao dio skupine razgovora, potom kratke monologe od kojih bi se većina mogla naći unutar informativne emisije, te posebne govorne vrste od kojih se u novije vrijeme prijenos (javljanja s mjesta događaja) često susreće u televizijskim „dnevnicima”. Letica (2003) ne nudi klasifikaciju vrsta nego detaljan opis pojedinih u sklopu televizijskog medija, što u ovom radu služi kao dodatan temelj za analizu korpusa s obzirom da se uključuju tipične televizijske. Stoga je cilj rada odrediti koje retoričke vrste prevladavaju u informativnim emisijama hrvatskih televizija (na temelju postojećih klasifikacija ili opisa), njihovo trajanje i vremenski udio unutar emisije, odrediti vezu između niza vrsta unutar samog formata (polifonost svake od njih), te provjeriti koliko elementi formata određuju strategiju emisije, odnosno miješanje strategija. Takva je analiza provedena na korpusu od 15 informativnih emisija (po pet svake od hrvatskih televizija) u trajanju od ukupno preko osam sati. Rezultati pokazuju da je očekivano najveći udio vijesti i najava, te polifonost vrsta unutar formata, no i priličan broj različitih komentara, Isto tako, vidljiva je razlika u strukturi informativne emisije nacionalne televizije u odnosu na komercijalne.

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//