Normal view MARC view ISBD view

Stavovi o slici Hrvatske u drugim zemljama / Ksenija Klasnić ; Izvor Rukavina.

By: Klasnić, Ksenija, sociologinja.
Contributor(s): Rukavina, Izvor, sociolog [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 63-83 str.ISBN: 978953-6552-81-8.Other title: Perception of Croatia's Image in Other Countries [Naslov na engleskom: ].Subject(s): 5.05 | imidž Hrvatske u svijetu, prirodne ljepote, slika o Hrvatskoj, turizam hrv | image of Croatia abroad, areas of naturals beauty, tourism eng In: Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2 str. 63-83Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, KsenijaSummary: S obzirom na velike ekonomske, političke i kulturne promjene kroz koje je hrvatsko društvo prolazilo u posljednjih 20ak godina, za očekivati je da se promijenila i slika (imidž) koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. U ovom radu bavimo se percepcijom građana RH o tome koji čimbenici i u kojoj mjeri utječu na formiranje tog imidža. Ova percepcija ne samo da odražava internu sliku Hrvatske, već je također s jedne strane formirana na temelju nacionalnog ponosa i njegove projekcije na internu sliku Hrvatske, a s druge strane na temelju poznavanja konkretnih izvora prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini se sadržaji više ne grupiraju na isti način.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

S obzirom na velike ekonomske, političke i kulturne promjene kroz koje je hrvatsko društvo prolazilo u posljednjih 20ak godina, za očekivati je da se promijenila i slika (imidž) koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. U ovom radu bavimo se percepcijom građana RH o tome koji čimbenici i u kojoj mjeri utječu na formiranje tog imidža. Ova percepcija ne samo da odražava internu sliku Hrvatske, već je također s jedne strane formirana na temelju nacionalnog ponosa i njegove projekcije na internu sliku Hrvatske, a s druge strane na temelju poznavanja konkretnih izvora prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini se sadržaji više ne grupiraju na isti način.

Projekt MZOS 130-1301180-0915

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//