Normal view MARC view ISBD view

Socio-kulturni identitet i vrednote svjetskog ethosa / Cifrić, Ivan.

By: Cifrić, Ivan.
Material type: ArticleArticleDescription: 223-250 str.ISBN: 978953-6552-81-8.Other title: Socio-Cultural Identity and the Values of World Ethos [Naslov na engleskom: ].Subject(s): 5.05 | dijalog, svjetski poredak, religija, svjetski ethos, vrednote hrv | dialogue, world order, religion, world ethos, values eng In: Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2 str. 223-250Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, KsenijaSummary: Svjetski ethos novi je izazov potkraj 20. i početkom 21. stoljeća koji kao „projekt“ nastoji oblikovati pretpostavku za „ethos čovječanstva“. Polazi od univerzalnosti „zlatnog pravila“ i potrebi afirmacije temeljnih vrednota svjetskih religija i njihove uloge da dijalogom pridonesu svjetskom miru i stvaranju pravednijeg svjetskog poretka. Provedeno je empirijsko istraživanja (2010 ; N=1008) na probabilističkom uzorku punoljetnih stanovnika Hrvatske na dva instrumenta: o novom svjetskom poretku i instrumentu o poštivanju vrednota svjetskog ethosa u Hrvatskoj. U statističkoj obradi primijenjene su metode deskriptivne statistike (postoci, Pearsonove korelacije) i multivarijatne statistike (faktorska analiza pod komponentnim modelom uz GK kriterij za zaustavljanje ekstrakcije faktora i analiza varijance). U prvom dijelu rada iznose se rezultati istraživanja o prihvaćanja teza o novom svjetskom poretku, svjetskom i religijskom miru, dijalogu i etičkom konsenzusu, a u drugom mišljenja o poštivanja vrednota svjetskog ethosa: čovječnost, uzajamnost, poštivanje života, solidarnost, pravednost, tolerancija, istinoljubivost, ravnopravnost, te partnerstvo muškarca i žene. U zaključnom dijelu autor sumira rezultate statističke analize i zaključuje da postoji visoka prihvaćenost teza o pravednijem svjetskom poretku (više od 80% ispitanika). Istodobno, svega petina ispitanika (u prosjeku) smatra da se u Hrvatskoj poštuju istraživane vrednote kao ljudske vrednote. Poštivanje navedenih vrednota u Hrvatskoj indicira prihvaćanje vrednota svjetskog ethosa pa autor zaključuje da je svjetski ethos nedovoljno prisutan u hrvatskom društvu.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Svjetski ethos novi je izazov potkraj 20. i početkom 21. stoljeća koji kao „projekt“ nastoji oblikovati pretpostavku za „ethos čovječanstva“. Polazi od univerzalnosti „zlatnog pravila“ i potrebi afirmacije temeljnih vrednota svjetskih religija i njihove uloge da dijalogom pridonesu svjetskom miru i stvaranju pravednijeg svjetskog poretka. Provedeno je empirijsko istraživanja (2010 ; N=1008) na probabilističkom uzorku punoljetnih stanovnika Hrvatske na dva instrumenta: o novom svjetskom poretku i instrumentu o poštivanju vrednota svjetskog ethosa u Hrvatskoj. U statističkoj obradi primijenjene su metode deskriptivne statistike (postoci, Pearsonove korelacije) i multivarijatne statistike (faktorska analiza pod komponentnim modelom uz GK kriterij za zaustavljanje ekstrakcije faktora i analiza varijance). U prvom dijelu rada iznose se rezultati istraživanja o prihvaćanja teza o novom svjetskom poretku, svjetskom i religijskom miru, dijalogu i etičkom konsenzusu, a u drugom mišljenja o poštivanja vrednota svjetskog ethosa: čovječnost, uzajamnost, poštivanje života, solidarnost, pravednost, tolerancija, istinoljubivost, ravnopravnost, te partnerstvo muškarca i žene. U zaključnom dijelu autor sumira rezultate statističke analize i zaključuje da postoji visoka prihvaćenost teza o pravednijem svjetskom poretku (više od 80% ispitanika). Istodobno, svega petina ispitanika (u prosjeku) smatra da se u Hrvatskoj poštuju istraživane vrednote kao ljudske vrednote. Poštivanje navedenih vrednota u Hrvatskoj indicira prihvaćanje vrednota svjetskog ethosa pa autor zaključuje da je svjetski ethos nedovoljno prisutan u hrvatskom društvu.

Projekt MZOS 130-1301180-0915

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//