Normal view MARC view ISBD view

Pedagogija i kultura / Neven Hrvatić.

By: Hrvatić, Neven.
Contributor(s): [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 152-161 str.ISBN: 9789539916754.Other title: Pedagogy and Culture [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | pedagogija, kultura, interkulturalni odgoj i obrazovanje, kurikulum, diferencijalna pedagogija hrv | pedagogy, culture, intercultural education, curriculum, differential pedagogy eng In: Pedagogija i kultura - teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti str. 152-161Hrvatić, Neven ; Klapan, AnitaSummary: Izazovi budućnosti pojedinca i društva (globalnog svijeta) ogledaju se u pristupu i kvaliteti današnje škole, sustava odgoja i obrazovanja, koji djeluju u promijenjenim uvjetima mulitkulturalnog okružja. Potreba za promjenama tradicionalne škole proizlazi iz stvaranja nove paradigme: prema gledanju na život i svijet iz više pravaca i filozofskih pogleda, gdje se mijenja i pedagoški način mišljenja kao i ustroj škole od (pre)naglašenog spoznajnog (kognitivnog), prema socijalnim odnosima, demokratskoj participaciji, stjecanju kompetencija, suradničkom učenju i solidarnosti. Poteškoće, ali i dobri rezultati školske prakse u promijenjenom društvenom ozračju potakli su oblikovanje novih pedagoških koncepata: interkulturalne pedagogije i kulturalno osjetljive pedagogije. Prihvaćajući paradigmu o jedinstvenom kontinuumu odgoja i obrazovanje (u kojem svako dijete treba naći svoje mjesto ovisno o dosegu mogućnosti, interesima i potrebama), isti cilj odgoja zahtjeva diferencijalni pristup, specifičnu modifikaciju po mjeri/posebnih odgojnih potreba. Diferencijalni odgoj (pedagogiju) možemo promatrati kao zajednički pristup čije su karakteristike: naglasak na individualnim osobinama (mogućnostima), posebnosti i razvijanja potencijala svakog djeteta s ciljem sudjelovanja u svakodnevnim aktivnostima škole (zajednice), uključenje svih koji su na bilo koji način različiti, drugačiji i koji za primarno zadovoljenje svojih obrazovnih potreba trebaju prilagodbu nastavnih modela, pristupa, sadržaja, metoda, tehnologije..., prema pružanju jednakih mogućnosti za sve.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode Item holds
Poglavlje u knjizi Poglavlje u knjizi Knjižnica FFZG
SNZ
Available zatražite skeniranje na snz@ffzg.hr 1305178009
Total holds: 0

Izazovi budućnosti pojedinca i društva (globalnog svijeta) ogledaju se u pristupu i kvaliteti današnje škole, sustava odgoja i obrazovanja, koji djeluju u promijenjenim uvjetima mulitkulturalnog okružja. Potreba za promjenama tradicionalne škole proizlazi iz stvaranja nove paradigme: prema gledanju na život i svijet iz više pravaca i filozofskih pogleda, gdje se mijenja i pedagoški način mišljenja kao i ustroj škole od (pre)naglašenog spoznajnog (kognitivnog), prema socijalnim odnosima, demokratskoj participaciji, stjecanju kompetencija, suradničkom učenju i solidarnosti. Poteškoće, ali i dobri rezultati školske prakse u promijenjenom društvenom ozračju potakli su oblikovanje novih pedagoških koncepata: interkulturalne pedagogije i kulturalno osjetljive pedagogije. Prihvaćajući paradigmu o jedinstvenom kontinuumu odgoja i obrazovanje (u kojem svako dijete treba naći svoje mjesto ovisno o dosegu mogućnosti, interesima i potrebama), isti cilj odgoja zahtjeva diferencijalni pristup, specifičnu modifikaciju po mjeri/posebnih odgojnih potreba. Diferencijalni odgoj (pedagogiju) možemo promatrati kao zajednički pristup čije su karakteristike: naglasak na individualnim osobinama (mogućnostima), posebnosti i razvijanja potencijala svakog djeteta s ciljem sudjelovanja u svakodnevnim aktivnostima škole (zajednice), uključenje svih koji su na bilo koji način različiti, drugačiji i koji za primarno zadovoljenje svojih obrazovnih potreba trebaju prilagodbu nastavnih modela, pristupa, sadržaja, metoda, tehnologije..., prema pružanju jednakih mogućnosti za sve.

Projekt MZOS 130-1301761-1769

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//