Normal view MARC view ISBD view

Obrazovne politike i pristupi promicanju raznolikosti / Ana Blažević Simić.

By: Blažević Simić, Ana.
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 21-28.ISBN: 978953-99167-7-8.Other title: Educational Policies and Approaches to Fostering Diversity [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | obrazovne politike, nacionalni kurikulumi, promicanje raznolikosti, interkulturno učenje i poučavanje, izobrazba nastavnika hrv | educational policies, national curricula, fostering diversity, intercultural learning and teaching, teacher education eng In: Interkulturalna pedagogija - prema novim razvojima znanosti o odgoju str. 21-28Posavec, Koraljka ; Sablić, MarijaSummary: Deklarativna opredijeljenost i porast interesa europskih zemalja, pa tako i Hrvatske, za interkulturno učenje i poučavanje evidentni su već duži niz godina te u međuvremenu predstavljaju i važan dio nacionalnih obrazovnih politika i kurikuluma. Isti trend prati i nedavno doneseni Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2011) u kojemu se svaka vrsta raznolikosti poput raznolikosti jezika, mišljenja, kultura, vjera, obitelji, imovina, intelektualnih ili tjelesnih sposobnosti te poštivanje i promicanje iste ističe kao temelj koncepcije suvremene obrazovne politike koju dokument predstavlja. No, s obzirom na nepostojanje zajedničkoga europskoga pristupa raznolikosti, ali i evidentnu nedovoljnu prisutnost promicanja iste u praksi, nužne su kontinuirane i sustavne analize inozemnih, ali i postojećih vlastitih primjera, počevši od nacionalnoga kurikuluma, preko zasebnih modela obrazovanja pa sve do pojedinačnih elemenata interkulturnoga učenja i poučavanja što je svrha i ovoga rada.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Deklarativna opredijeljenost i porast interesa europskih zemalja, pa tako i Hrvatske, za interkulturno učenje i poučavanje evidentni su već duži niz godina te u međuvremenu predstavljaju i važan dio nacionalnih obrazovnih politika i kurikuluma. Isti trend prati i nedavno doneseni Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2011) u kojemu se svaka vrsta raznolikosti poput raznolikosti jezika, mišljenja, kultura, vjera, obitelji, imovina, intelektualnih ili tjelesnih sposobnosti te poštivanje i promicanje iste ističe kao temelj koncepcije suvremene obrazovne politike koju dokument predstavlja. No, s obzirom na nepostojanje zajedničkoga europskoga pristupa raznolikosti, ali i evidentnu nedovoljnu prisutnost promicanja iste u praksi, nužne su kontinuirane i sustavne analize inozemnih, ali i postojećih vlastitih primjera, počevši od nacionalnoga kurikuluma, preko zasebnih modela obrazovanja pa sve do pojedinačnih elemenata interkulturnoga učenja i poučavanja što je svrha i ovoga rada.

Projekt MZOS 130-1301761-1769

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha