Normal view MARC view ISBD view

Interkulturalno obrazovanje : novi razvoji / Neven Hrvatić.

By: Hrvatić, Neven.
Contributor(s): [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 99-130 str.Other title: Intercultural Education : New Developments [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | multikulturalno društvo, interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni kurikulum, interkulturalne kompetencije učitelja, obrazovanje nacionalnih manjina hrv | multicultural society, intercultural education, intercultural curriculum, intercultural competences of teachers, education of national minorities eng In: Izazovi obrazovanja u multikulturalnim sredinama = Educational challenges in multicultural communities (10.-13.10.2007. ; Osijek, Hrvatska) Izazovi obrazovanja u multikulturalnim sredinama : zbornik radova = Educational challenges in multicultural communities : proceedings str. 99-130Peko, Anđelka ; Mlinarević, VesnicaSummary: Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnoga pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnoga dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). U multikulturalnom okružju novu ulogu ima i učitelj, koji nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Sukonstrukcija interkulturalnoga kurikuluma temelji se na stečenim iskustvima učenika - znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda i nakon toga suradnjom, ostvarivanju zajedničkih ciljeva. Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina, kao segment interkulturalnoga odgoja i obrazovanja, u Hrvatskoj je sastavni dio nacionalnoga odgojno-obrazovnoga sustava, a zbog povijesnih i kulturnih posebnosti primjenjuju se različiti modeli.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnoga pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnoga dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). U multikulturalnom okružju novu ulogu ima i učitelj, koji nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Sukonstrukcija interkulturalnoga kurikuluma temelji se na stečenim iskustvima učenika - znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda i nakon toga suradnjom, ostvarivanju zajedničkih ciljeva. Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina, kao segment interkulturalnoga odgoja i obrazovanja, u Hrvatskoj je sastavni dio nacionalnoga odgojno-obrazovnoga sustava, a zbog povijesnih i kulturnih posebnosti primjenjuju se različiti modeli.

Projekt MZOS 130-1301761-1765

Projekt MZOS 130-1301761-1769

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//