Normal view MARC view ISBD view

Interkulturalni kurikulum i obrazovanje Roma u Hrvatskoj / Neven Hrvatić ; Ana Blažević.

By: Hrvatić, Neven.
Contributor(s): Blažević Simić, Ana [aut].
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 243-255.Other title: Intercultural Curriculum and Roma Education in Croatia [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | interkulturalni kurikulum, odgoj i obrazovanje Roma, obrazovanje na manjinskim jezicima, integracija hrv | intercultural curriculum, Roma education, education in minority languages, integration eng In: AZ ESÉLYEGYENLŐSÉG ÉS A FELZÁRKÓZTATÁS VETÜLETEI AZ OKTATÁSBAN - JEDNAKOST ŠANSI KAO REZULTAT INTEGRACIJE U OBRAZOVANJU (17-19.09.2009. ; Subotica, Srbija) Az esélyegyenlőség és a felzárkóztatás vetületei az oktatásban III str. 243-255Bene, AnnamariaSummary: Interkulturalne odrednice nacionalnog kurikuluma dominantno se reflektiraju kroz pristup obrazovanju na manjinskim jezicima (i posebno odgoju i obrazovanju Roma). U Hrvatskoj nije usvojena jedinstvena koncepcija odgoja i obrazovanja za pripadnike romske nacionalne zajednice. Multikulturalni sastav hrvatskog društva ukazuje na opravdanost inauguriranja interkulturalnih modela, što pretpostavlja poznavanje relevantnih faktora: nacionalnih stereotipova, kulturnih karakteristika i socijalne distance, što potvrđuju rezultati znanstvenog projekta Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (postojanje stereotipa i izražena socijalna distanca prema Romima kod srednjoškolaca u Hrvatskoj). Koncept socijalne integracije za Rome podrazumijeva, prije svega, prihvaćanje prava i obveza iz postojećih zakonskih dokumenata, uključivanje u odgojno-obrazovni sustav (formalno i stvarno), zapošljavanje i ostvarivanje specifičnih manjinskih prava. Konceptualizacija ustroja sustava odgoja i obrazovanja za Rome svakako treba uvažiti zahtjeve okružja (u okviru redovnog školskog sustava) i Roma, u pravcu konstrukcije nove integrativne škole, a ne mehaničke rekonstrukcije postojeće. Za romsku nacionalnu zajednicu u Hrvatskoj presudno je, uz poboljšanje socio-gospodarskog položaja, integriranje u sve segmente društva, ali i neprijeporna potreba očuvanja kulture, tradicije i stila života.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Interkulturalne odrednice nacionalnog kurikuluma dominantno se reflektiraju kroz pristup obrazovanju na manjinskim jezicima (i posebno odgoju i obrazovanju Roma). U Hrvatskoj nije usvojena jedinstvena koncepcija odgoja i obrazovanja za pripadnike romske nacionalne zajednice. Multikulturalni sastav hrvatskog društva ukazuje na opravdanost inauguriranja interkulturalnih modela, što pretpostavlja poznavanje relevantnih faktora: nacionalnih stereotipova, kulturnih karakteristika i socijalne distance, što potvrđuju rezultati znanstvenog projekta Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (postojanje stereotipa i izražena socijalna distanca prema Romima kod srednjoškolaca u Hrvatskoj). Koncept socijalne integracije za Rome podrazumijeva, prije svega, prihvaćanje prava i obveza iz postojećih zakonskih dokumenata, uključivanje u odgojno-obrazovni sustav (formalno i stvarno), zapošljavanje i ostvarivanje specifičnih manjinskih prava. Konceptualizacija ustroja sustava odgoja i obrazovanja za Rome svakako treba uvažiti zahtjeve okružja (u okviru redovnog školskog sustava) i Roma, u pravcu konstrukcije nove integrativne škole, a ne mehaničke rekonstrukcije postojeće. Za romsku nacionalnu zajednicu u Hrvatskoj presudno je, uz poboljšanje socio-gospodarskog položaja, integriranje u sve segmente društva, ali i neprijeporna potreba očuvanja kulture, tradicije i stila života.

Projekt MZOS 130-1301761-1769

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha