Normal view MARC view ISBD view

Držićevi grijesi u tri prizora / Grmača, Dolores.

By: Grmača, Dolores.
Material type: ArticleArticleDescription: 247-277 str.Other title: Držić's Sins in Three Scenes [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | Marin Držić, renesansna književnost, renesansna kultura, grijeh, lakomost hrv | Marin Držić, renaissance literature, renaissance culture, sin, greed eng In: Marin Držić : 1508-2008 : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa održanog 5-7. studenoga 2008. u Zagrebu str. 247-277Batušić, Nikola ; Fališevac, DunjaSummary: Svrha je ove rasprave otvoriti krug u kojem se držićologija kreće kako bi se prepoznala veza Držićeva dramskog opusa s tradicijom govora o grijehu i njezinom utkanosti u dubrovačku renesansnu kulturu. Stoga se za predmet kritičke obrade uzima matricu sedam glavnih/smrtnih grijeha, tj. požudnih stanja kao materijal koji se iskorištava u gradnji pojedinih drama. Analizom se pokazuje da je kompleks grijeha važno mjesto prepletanja raznorodnih kulturnih i društvenih elemenata Držićeve dramaturgije, koja kreativno reflektira baštinu nataloženoga sjećanja dramatizacije grijeha. Držićev teatar razotkriva renesansnu preobrazbu poimanja grijeha u kojoj se događa interferencija između tradicionalnih/medievalnih koncepcija pojedinih grijeha i suvremenih popularnih predodžbi. Takvo nam usredotočivanje na prisutnost i specifičnu obradu tradicije “grešnog govora” u Držićevu dramskom opusu omogućuje da nešto novo saznamo o u držićologiji još uvijek nedovoljno istraženim, a važnim i zanimljivim pitanjima.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Svrha je ove rasprave otvoriti krug u kojem se držićologija kreće kako bi se prepoznala veza Držićeva dramskog opusa s tradicijom govora o grijehu i njezinom utkanosti u dubrovačku renesansnu kulturu. Stoga se za predmet kritičke obrade uzima matricu sedam glavnih/smrtnih grijeha, tj. požudnih stanja kao materijal koji se iskorištava u gradnji pojedinih drama. Analizom se pokazuje da je kompleks grijeha važno mjesto prepletanja raznorodnih kulturnih i društvenih elemenata Držićeve dramaturgije, koja kreativno reflektira baštinu nataloženoga sjećanja dramatizacije grijeha. Držićev teatar razotkriva renesansnu preobrazbu poimanja grijeha u kojoj se događa interferencija između tradicionalnih/medievalnih koncepcija pojedinih grijeha i suvremenih popularnih predodžbi. Takvo nam usredotočivanje na prisutnost i specifičnu obradu tradicije “grešnog govora” u Držićevu dramskom opusu omogućuje da nešto novo saznamo o u držićologiji još uvijek nedovoljno istraženim, a važnim i zanimljivim pitanjima.

Projekt MZOS 130-1301070-1057

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//