Normal view MARC view ISBD view

Spolne razlike u impulzivnom kupovanju / Butković, Ana ; Vukasović, Tena ; Bratko, Denis.

By: Butković, Ana.
Contributor(s): Vukasović, Tena [aut] | Bratko, Denis [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 130-130 str.Other title: Sex differences in impulsive buying [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | implzivno kupovanje, spolne razlike hrv | impulsive buying, sex differences eng In: XVII. Dani psihologije u Zadru (27.-29.05.2010. ; Zadar, Hrvatska) XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova str. 130-130Sorić, I. ; Ćubela Adorić, V. ; Gregov, LJ. ; Penezić, Z.Summary: Kupovanje danas predstavlja važan dio života svakog pojedinca. Iako svi priželjkuju racionalne odluke o kupovini koje uključuju prikupljanje informacija, procjenu alternativa i donošenje odluka temeljenih na analizi troška i dobitka, kupovanje je često iracionalno i pod utjecajem želja, potreba, emocija i raspoloženja. Impulzivno kupovanje se odnosi na kupovanje bez prethodne namjere koje često prate jake emocije i nedostatak planiranja. Prethodna istraživanja ukazuju da u impulzivnom kupovanju postoje spolne razlike pri čemu žene pokazuju veću tendenciju k impulzivnom kupovanju. U ovom istraživanju smo željeli provjeriti taj nalaz na hrvatskom uzorku. Skala impulzivnog kupovanja, koja mjeri i kognitivnu i emocionalnu komponentu impulzivnog kupovanja, primijenjena je na 282 muškarca i 394 žena, dobi između 16 i 22 godine. Spolne razlike su provjerene za ukupan rezultat te za kognitivnu i emocionalnu komponentu. Dobivene su statistički značajne razlike u impulzivnom kupovanju, kao i njegovoj kognitivnoj i emocionalnoj komponenti u očekivanom smjeru, odnosno žene su izjavljivale da su sklonije impulzivnom kupovanju od muškaraca.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Kupovanje danas predstavlja važan dio života svakog pojedinca. Iako svi priželjkuju racionalne odluke o kupovini koje uključuju prikupljanje informacija, procjenu alternativa i donošenje odluka temeljenih na analizi troška i dobitka, kupovanje je često iracionalno i pod utjecajem želja, potreba, emocija i raspoloženja. Impulzivno kupovanje se odnosi na kupovanje bez prethodne namjere koje često prate jake emocije i nedostatak planiranja. Prethodna istraživanja ukazuju da u impulzivnom kupovanju postoje spolne razlike pri čemu žene pokazuju veću tendenciju k impulzivnom kupovanju. U ovom istraživanju smo željeli provjeriti taj nalaz na hrvatskom uzorku. Skala impulzivnog kupovanja, koja mjeri i kognitivnu i emocionalnu komponentu impulzivnog kupovanja, primijenjena je na 282 muškarca i 394 žena, dobi između 16 i 22 godine. Spolne razlike su provjerene za ukupan rezultat te za kognitivnu i emocionalnu komponentu. Dobivene su statistički značajne razlike u impulzivnom kupovanju, kao i njegovoj kognitivnoj i emocionalnoj komponenti u očekivanom smjeru, odnosno žene su izjavljivale da su sklonije impulzivnom kupovanju od muškaraca.

Projekt MZOS 130-1301683-1399

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//