Normal view MARC view ISBD view

Identitet između brata i sina: tipologija identiteta u romanima Meše Selimovića / Majić, Ivan.

By: Majić, Ivan, kroatist.
Material type: ArticleArticleDescription: 79-91 str.Other title: Identity Between the Brother and the Son: Typology of Identity in the Novels of Meša Selimović [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | identitet, razlika, sjećanje, Meša Selimović, Gilles Deleuze hrv | identity, difference, Meša Selimović, Gilles Deleuze eng In: VI. skup Odelenja jezika i književnosti: Povodom stogodišnjice rođenja akademika Meše Selimovića (27.-28. travnja 2010. ; Beograd, Srbija) Spomenica Meše Selimovića str. 79-91Palavestra, PredragSummary: U članku se, polazeći od teorijskoga okvira ranoga Deleuzeova djela (ponajviše zastupljenog knjigom Razlika i ponavljanje) preispituje mogućnost analize identiteta u Selimovićevom romanesknom opusu. Ukoliko pisati predstavlja proces postajanja nekim drugim obezličavajući instancu iskazivanja (Deleuze), onda se, u Selimovićevu slučaju, značajnim pokazuje koncept sjećanja koje u sebi sadrži ponavljanje kao strategiju traumatske razlike kojom identitet postaje upravo kategorija te razlike. Premještajući granice između autora, pripovjedača i lika, Selimovićevi pripovjedači, ne samo memoarskom knjigom Sjećanja, svjedoče sličnu, ali tom razlikom drugačiju priču potrage za izgubljenim, virtualnim objektom koji se u nekim djelima personificira likom izgubljenoga brata. S druge strane, pozicija sina, slično kao u romanu Derviš i smrt, pozicija je kroz koju se pokušava nametnuti ideologija oca (očinska ideologija) koja tu razliku zabranjuje. Identitet, kako pripovjedača, tako i autora, (p)ostaje dinamična kategorija ponavljanja razlike koja se nalazi u središtu (prisjećajućeg) subjekta, a recepcija djela Meša Selimovića stoji pred etičko-estetičkim izazovom očuvanja te razlike koja je jamac novih tumačenja.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U članku se, polazeći od teorijskoga okvira ranoga Deleuzeova djela (ponajviše zastupljenog knjigom Razlika i ponavljanje) preispituje mogućnost analize identiteta u Selimovićevom romanesknom opusu. Ukoliko pisati predstavlja proces postajanja nekim drugim obezličavajući instancu iskazivanja (Deleuze), onda se, u Selimovićevu slučaju, značajnim pokazuje koncept sjećanja koje u sebi sadrži ponavljanje kao strategiju traumatske razlike kojom identitet postaje upravo kategorija te razlike. Premještajući granice između autora, pripovjedača i lika, Selimovićevi pripovjedači, ne samo memoarskom knjigom Sjećanja, svjedoče sličnu, ali tom razlikom drugačiju priču potrage za izgubljenim, virtualnim objektom koji se u nekim djelima personificira likom izgubljenoga brata. S druge strane, pozicija sina, slično kao u romanu Derviš i smrt, pozicija je kroz koju se pokušava nametnuti ideologija oca (očinska ideologija) koja tu razliku zabranjuje. Identitet, kako pripovjedača, tako i autora, (p)ostaje dinamična kategorija ponavljanja razlike koja se nalazi u središtu (prisjećajućeg) subjekta, a recepcija djela Meša Selimovića stoji pred etičko-estetičkim izazovom očuvanja te razlike koja je jamac novih tumačenja.

Projekt MZOS 130-0000000-3473

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//