Normal view MARC view ISBD view

Značaj i recepcija zagrebačke izložbe Käthe Kollwitz / Magaš, Lovorka.

By: Magaš Bilandžić, Lovorka.
Material type: ArticleArticleDescription: 45-45 str.Other title: Importance and Reception of Käthe Kollwitz's Exhibition in Zagreb [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.05 | Käthe Kollwitz, izložba, Klub likovnih umjetnica u Zagrebu, grafika hrv | Käthe Kollwitz, izložba, Female Artists Club in Zagreb, graphic art eng In: 3. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti (25-27.11.2010. ; Zagreb, Hrvatska) 3. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti. Knjiga sažetaka str. 45-45Žmegač, AndrejSummary: Tridesetih godina 20. stoljeća u Zagrebu je održano nekoliko izložaba ključnih europskih predstavnika socijalno usmjerene umjetnosti (Georgea Grosza, Fransa Masereela, Käthe Kollwitz) koje su bile vrlo dobro popraćene u onodobnoj periodici i prepoznate kao značajni događaji u kulturnom životu hrvatske metropole. Samostalna izložba najznačajnije njemačke grafičarke i jedne od glavnih predstavnica "lijeve" umjetnosti Käthe Kollwitz održala se u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu u svibnju 1936., a organizirao ju je Klub likovnih umjetnica. Iako izložba nije za hrvatsku umjetnost imala formativni karakter poput četiri godine ranije održane izložbe Georgea Grosza (1932.), zanimljiva je kao odraz težnje hrvatskih umjetnika da u Zagrebu organiziraju predstavljanja međunarodnih umjetnika i time potaknu internacionalizaciju domaće likovne scene. Izlaganje razmatra uvjete organiziranja izložbe i značaj koji je imala u djelovanju Kluba likovnih umjetnica. Posebna pažnja će biti posvećena recepciji ideoloških stavova i grafičkog opusa Käthe Kollwitz u onodobnoj likovnoj kritici, te analizi načina na koji je njezino stvaralaštvo bilo percipirano u odnosu na ostale predstavnike socijalne umjetnosti.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Tridesetih godina 20. stoljeća u Zagrebu je održano nekoliko izložaba ključnih europskih predstavnika socijalno usmjerene umjetnosti (Georgea Grosza, Fransa Masereela, Käthe Kollwitz) koje su bile vrlo dobro popraćene u onodobnoj periodici i prepoznate kao značajni događaji u kulturnom životu hrvatske metropole. Samostalna izložba najznačajnije njemačke grafičarke i jedne od glavnih predstavnica "lijeve" umjetnosti Käthe Kollwitz održala se u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu u svibnju 1936., a organizirao ju je Klub likovnih umjetnica. Iako izložba nije za hrvatsku umjetnost imala formativni karakter poput četiri godine ranije održane izložbe Georgea Grosza (1932.), zanimljiva je kao odraz težnje hrvatskih umjetnika da u Zagrebu organiziraju predstavljanja međunarodnih umjetnika i time potaknu internacionalizaciju domaće likovne scene. Izlaganje razmatra uvjete organiziranja izložbe i značaj koji je imala u djelovanju Kluba likovnih umjetnica. Posebna pažnja će biti posvećena recepciji ideoloških stavova i grafičkog opusa Käthe Kollwitz u onodobnoj likovnoj kritici, te analizi načina na koji je njezino stvaralaštvo bilo percipirano u odnosu na ostale predstavnike socijalne umjetnosti.

Projekt MZOS 130-1301080-1079

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//