Normal view MARC view ISBD view

Što utječe na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj? / Klasnić, Ksenija ; Rukavina, Izvor.

By: Klasnić, Ksenija, sociologinja.
Contributor(s): Rukavina, Izvor, sociolog [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: str.Other title: What influences the image that other countries have about Croatia? [Naslov na engleskom: ].Subject(s): 5.05 | imidž Hrvatske u svijetu, prirodne ljepote, slika o Hrvatskoj, turizam hrv | Croatian's image in the world, natural beauty, the image of Croatia, tourism eng In: Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva, Zagreb, 7.-8. travnja 2011. Sociologija i promjena - izazovi budućnosti str. organizator Hrvatsko sociološko društvo ; uređivački odbor Aleksandar Štulhofer, Inga Tomić Koludrović, Branko Ančić Summary: U istraživanju provedenom 2004. godine u sklopu projekta „Modernizacija i identitet Hrvatskog društva“ mjerena su mišljenja građana RH o tome koji sadržaji utječu na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. Šest godina kasnije, ponovno na reprezentativnom uzorku građana RH, primijenjen je isti instrument od 18 čestica. Podaci su deskriptivno prikazani (u postocima), provedena je faktorska analiza, a rezultati na dobivenim faktorima analizirani su t-testom i analizom varijance kako bi se utvrdile statistički značajne razlike s obzirom na odabrana socio-demografska obilježja. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini sadržaji više se ne grupiraju na isti način.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U istraživanju provedenom 2004. godine u sklopu projekta „Modernizacija i identitet Hrvatskog društva“ mjerena su mišljenja građana RH o tome koji sadržaji utječu na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. Šest godina kasnije, ponovno na reprezentativnom uzorku građana RH, primijenjen je isti instrument od 18 čestica. Podaci su deskriptivno prikazani (u postocima), provedena je faktorska analiza, a rezultati na dobivenim faktorima analizirani su t-testom i analizom varijance kako bi se utvrdile statistički značajne razlike s obzirom na odabrana socio-demografska obilježja. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini sadržaji više se ne grupiraju na isti način.

Projekt MZOS 130-1301180-0915

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//