Normal view MARC view ISBD view

Tehnike čitanja subjekta u romanu "Kinesko pismo" Svetislava Basare / Bogutovac, Dubravka.

By: Bogutovac, Dubravka.
Material type: ArticleArticleDescription: str. 136-139.Other title: Technics of Reading the Subject in the Novel "Chinese Letter" by Svetislav Basara [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.06 | subjekt, postmodernizam, pripovijedanje, varijabilnost hrv | subject, postmodernism, narration, variability eng In: 1st Conference for Young Slavists in Budapest (3.3.2011. ; Budimpešta, Mađarska) Fiatal Szlavisták Budapesti Nemzetközi Konferenciája I Str. 136-139Virók, Attila ; Gyugyi, Dániel ; Alaksza, Dóra ; Rágyánszki, György ; Hamsovszki, Júlia ; Zahradníková, Marta ; Fabok, Zsófia Summary: Rad problematizira tehnike čitanja subjekta u romanu Kinesko pismo suvremenog srpskog književnika Svetislava Basare. Polazeći od postupka izokrenute logike, kojim se svijet p(r)okazuje kao hipoteza subjekta, pripovjedač ovoga romana izvodi zaokret prema postmodernizmu preuzimanjem statusa pisma kao predmeta pripovijedanja. Na taj način logika pisma određuje logiku pripovjedne stvarnosti. Status subjekta u ovakvom konceptu pisanja propituje se oslanjanjem na radove Linde Hutcheon, Michela Foucaulta, Rolanda Barthesa i Émilea Benvenistea, kao i Milivoja Srebra, Radomana Kordića, Dobrivoja Stanojevića i Save Damjanova. Pitanje koje se razmatra u analizi jest: što se događa sa subjektom koji se predstavlja, kao i s idejom centralizirane subjektivnosti, ako je pojmu centra u postmodernizmu upućen izazov? Subjektivnost, koja je prema Benvenisteu sposobnost govornika da sebe postavi kao subjekt, u postmodernističkim je tekstovima predstavljena procesualno kao oblik tekstualnog samoodržanja. Foucault upozorava da nestankom autora subjekt biva lišen uloge proizvoditelja i postaje predmet analize kao varijabilna funkcija diskursa. Pojam varijabilnosti pokazuje se u tom smislu temeljnom odrednicom romana Kinesko pismo.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Rad problematizira tehnike čitanja subjekta u romanu Kinesko pismo suvremenog srpskog književnika Svetislava Basare. Polazeći od postupka izokrenute logike, kojim se svijet p(r)okazuje kao hipoteza subjekta, pripovjedač ovoga romana izvodi zaokret prema postmodernizmu preuzimanjem statusa pisma kao predmeta pripovijedanja. Na taj način logika pisma određuje logiku pripovjedne stvarnosti. Status subjekta u ovakvom konceptu pisanja propituje se oslanjanjem na radove Linde Hutcheon, Michela Foucaulta, Rolanda Barthesa i Émilea Benvenistea, kao i Milivoja Srebra, Radomana Kordića, Dobrivoja Stanojevića i Save Damjanova. Pitanje koje se razmatra u analizi jest: što se događa sa subjektom koji se predstavlja, kao i s idejom centralizirane subjektivnosti, ako je pojmu centra u postmodernizmu upućen izazov? Subjektivnost, koja je prema Benvenisteu sposobnost govornika da sebe postavi kao subjekt, u postmodernističkim je tekstovima predstavljena procesualno kao oblik tekstualnog samoodržanja. Foucault upozorava da nestankom autora subjekt biva lišen uloge proizvoditelja i postaje predmet analize kao varijabilna funkcija diskursa. Pojam varijabilnosti pokazuje se u tom smislu temeljnom odrednicom romana Kinesko pismo.

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//