Normal view MARC view ISBD view

Dimenzije sociokulturnog i rodnog identiteta u Slavoniji / Ksenija Klasnić ; Izvor Rukavina.

By: Klasnić, Ksenija, sociologinja.
Contributor(s): Rukavina, Izvor, sociolog [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 27-49 str.Other title: The dimensions of socio-cultural and gender identity in Slavonia [Naslov na engleskom: ].Subject(s): 5.05 | Slavonija, sociokulturni identitet, rodni identitet hrv | Slavonia, socio-cultural identity, gender identity eng In: Globalizacija i regionalni identitet 2011. (16.09.2011. ; Osijek, Hrvatska) Gospodarske i kulturne odrednice regionalnog identiteta str. 27-49Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, TihanaSummary: U radu su izneseni rezultati s područja pet slavonskih županija (N=198) na podacima prikupljenim u sklopu šireg sociološkog istraživanja provedenog 2010. godine na reprezentativnom uzorku građana RH. U središtu su rada dva multidimenzionalna konstrukta: sociokulturni i rodni identitet. Sociokulturni identitet, prema Cifriću i Nikodemu (2008a), čine četiri konceptualne dimenzije: socijalna, teritorijalna, kulturna i obiteljsko-rodna. Rezultati, međutim, pokazuju kako na području Slavonije možemo govoriti o tri dimenzije sociokulturnog identiteta koje smo u skladu s njihovim sadržajem nazvali: lokalni prostorno-zavičajni identitet, socioprofesionalni identitet te nacionalno-vjerski identitet. Analize pokazuju da je sklonost pojedinim dimenzijama povezana s dobi, stupnjem obrazovanja i veličinom mjesta stanovanja. Konceptu rodnog identiteta u ovom je radu pristupljeno na način da su ispitivana mišljenja o rodnim ulogama i odnosima žena i muškaraca koja su operacionalizirana kroz niz seksističkih i egalitarističkih tvrdnji. Na području Slavonije utvrđeno je postojanje tri dimenzije rodnog identiteta: androcentrizam s inverzijom žrtva/nasilnik, antropološki patrijarhalizam u obiteljskoj sferi i deklarativni egalitarizam (instrument i nazivi dimenzija preuzeti od Galić, 2008). Elementi androcentrizma s inverzijom žrtva/nasilnik prihvaćeni su u najmanjoj mjeri, a dimenzija antropološki patrijarhalizam u obiteljskoj sferi objašnjiva je s najvećim brojem socio-demografskih obilježja (muški spol, viša dob, niži stupanj obrazovanja, manje mjesto stanovanja, niži imovinski status…).
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U radu su izneseni rezultati s područja pet slavonskih županija (N=198) na podacima prikupljenim u sklopu šireg sociološkog istraživanja provedenog 2010. godine na reprezentativnom uzorku građana RH. U središtu su rada dva multidimenzionalna konstrukta: sociokulturni i rodni identitet. Sociokulturni identitet, prema Cifriću i Nikodemu (2008a), čine četiri konceptualne dimenzije: socijalna, teritorijalna, kulturna i obiteljsko-rodna. Rezultati, međutim, pokazuju kako na području Slavonije možemo govoriti o tri dimenzije sociokulturnog identiteta koje smo u skladu s njihovim sadržajem nazvali: lokalni prostorno-zavičajni identitet, socioprofesionalni identitet te nacionalno-vjerski identitet. Analize pokazuju da je sklonost pojedinim dimenzijama povezana s dobi, stupnjem obrazovanja i veličinom mjesta stanovanja. Konceptu rodnog identiteta u ovom je radu pristupljeno na način da su ispitivana mišljenja o rodnim ulogama i odnosima žena i muškaraca koja su operacionalizirana kroz niz seksističkih i egalitarističkih tvrdnji. Na području Slavonije utvrđeno je postojanje tri dimenzije rodnog identiteta: androcentrizam s inverzijom žrtva/nasilnik, antropološki patrijarhalizam u obiteljskoj sferi i deklarativni egalitarizam (instrument i nazivi dimenzija preuzeti od Galić, 2008). Elementi androcentrizma s inverzijom žrtva/nasilnik prihvaćeni su u najmanjoj mjeri, a dimenzija antropološki patrijarhalizam u obiteljskoj sferi objašnjiva je s najvećim brojem socio-demografskih obilježja (muški spol, viša dob, niži stupanj obrazovanja, manje mjesto stanovanja, niži imovinski status…).

Projekt MZOS 130-1301180-0915

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//