Normal view MARC view ISBD view

O glasu i glasom / Banković-Mandić Ivančica.

By: Banković-Mandić, Ivančica.
Material type: ArticleArticleDescription: str.Other title: About voice and by voice [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | glas, kvaliteta i moć glasa hrv | voice, quality and power of voice eng In: 4. stručno savjetovanje za lektore indojezičnoga hrvatskoga (SIH) (8. i 9. srpnja 2011. ; Zagreb, Hrvatska)Summary: Izlaganje će se baviti higijenom glasa i njegovim mogućnostima. Nastavnici – lektori nisu elitni vokalni profesionalci, ali s obzirom na činjenicu da se mnogo služe glasom trebaju se upoznati s preventivnim vježbama za glas i izgovor. Objasnit će se i demonstrirati važni slušni oslonci – trbušni potisak, vibracije na prsnoj kosti, samoslušanje i palatinalna točka. Pravilnim disanjem i jačanjem kinestetskog doživljaja trbušnih mišića moguće je osnažiti glas i dati mu sigurnost. Osjetom vibracija na prsnoj kosti postiže se voluminoznost glasa. Samoslušanjem se može korigirati boja glasa. Usredotočavanjem na vibracije na prednjem tvrdom nepcu moguće je korigirati dikciju i izgovor glasova. Pokazalo se da je svakodnevnim uvježbavanjem glasa moguće glas održavati na zadovoljavajućoj razini. Svrha vježbi jest očuvanje glasa od mogućeg zamora pri duljem govorenju pred većim skupinama i održavanje njegove kvalitete. Nastavnički govor je vrlo zahtjevan i s obzirom na uvjete – veličinu prostorije, broj učenika i sl. Važno je naučiti kako pravilnim postavljanjem glasa izbjeći preglasno govorenje. Glas puno toga otkriva o govorniku, a može biti i stilsko sredstvo. Često glasom kroz tzv. paralingvističke simptomatične vokalne indekse (tihi glas, njegovo podrhtavanje, česte govorne pogreške, slabu ekspresivnost, izbjegavanje pogleda i sl.) otkrivamo više nego što želimo pokazati – nesigurnost, umor, dosadu. U izlaganju će se demonstrirati i vježbe za uklanjanje straha i treme u javnom nastupu – produbljivanje disanja i stvaranje tzv. refleksne obrane od stvarne opasnosti. Nastavnik glasom može pridobiti, držati i usmjeravati učenikovu pažnju. Cilj je vježbi za glas sačuvati kvalitetu glasa, otkriti samo ono što želimo pokazati i postići efekt na slušatelje (učenike) kakav želimo.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Izlaganje će se baviti higijenom glasa i njegovim mogućnostima. Nastavnici – lektori nisu elitni vokalni profesionalci, ali s obzirom na činjenicu da se mnogo služe glasom trebaju se upoznati s preventivnim vježbama za glas i izgovor. Objasnit će se i demonstrirati važni slušni oslonci – trbušni potisak, vibracije na prsnoj kosti, samoslušanje i palatinalna točka. Pravilnim disanjem i jačanjem kinestetskog doživljaja trbušnih mišića moguće je osnažiti glas i dati mu sigurnost. Osjetom vibracija na prsnoj kosti postiže se voluminoznost glasa. Samoslušanjem se može korigirati boja glasa. Usredotočavanjem na vibracije na prednjem tvrdom nepcu moguće je korigirati dikciju i izgovor glasova. Pokazalo se da je svakodnevnim uvježbavanjem glasa moguće glas održavati na zadovoljavajućoj razini. Svrha vježbi jest očuvanje glasa od mogućeg zamora pri duljem govorenju pred većim skupinama i održavanje njegove kvalitete. Nastavnički govor je vrlo zahtjevan i s obzirom na uvjete – veličinu prostorije, broj učenika i sl. Važno je naučiti kako pravilnim postavljanjem glasa izbjeći preglasno govorenje. Glas puno toga otkriva o govorniku, a može biti i stilsko sredstvo. Često glasom kroz tzv. paralingvističke simptomatične vokalne indekse (tihi glas, njegovo podrhtavanje, česte govorne pogreške, slabu ekspresivnost, izbjegavanje pogleda i sl.) otkrivamo više nego što želimo pokazati – nesigurnost, umor, dosadu. U izlaganju će se demonstrirati i vježbe za uklanjanje straha i treme u javnom nastupu – produbljivanje disanja i stvaranje tzv. refleksne obrane od stvarne opasnosti. Nastavnik glasom može pridobiti, držati i usmjeravati učenikovu pažnju. Cilj je vježbi za glas sačuvati kvalitetu glasa, otkriti samo ono što želimo pokazati i postići efekt na slušatelje (učenike) kakav želimo.

Projekt MZOS 130-0000000-3623

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//