Normal view MARC view ISBD view

Mimeza kao igra : ludički aspekti Vitezova stvaralaštva / Protrka Štimec, Marina.

By: Protrka Štimec, Marina.
Material type: ArticleArticleDescription: str. 83-93.Other title: Mimesis as a Play : Ludical aspects of Vitez’ literary opus [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | mimeza, igra, književnost, zbilja, stvarnost, antropologija, psihoanaliza hrv | mimesis, play, literature, reality, antropology, psychoanalysis eng In: Veliki vidar : stoljeće Grigora Viteza str. 83-93uredništvo Marina Protrka Štimec, Diana Zalar, Dubravka ZimaSummary: Bilo da je promatrana kao najšire shvaćena antropološka kategorija ili kao pedagoški ili psihoanalitički relevantan fenomen, dječja igra funkcionira kao topos specifične strukturacije i semantike. Kao takva omogućuje djetetu prijelaz od doživljavanja "mene-kao-čitavog-svijeta" do "mene-u-odnosu-prema-nekom-ne-meni", tj. (mojoj) majci, drugim ljudima i predmetima, pri čemu se, kako pokazuje npr. D. Winicott, prostor igre kreira kao "međupozicija", iskustveni prostor, "potencijalni prostor", "treća stvarnost odvojiva od unutarnje i vanjske stvarnosti". U nju dijete ulazi kao u jasno razgraničeno područje koje mu omogućuje osjećaj zaštićenosti i nadzora nad stvarnim objektima, prvim simbolima izvanjskog "nesavladivnog" svijeta. Kao iskustvo bivanja, neophodno za kasnije činjenje, dječja igra postaje mjestom savladavanja i osmišljavanja fragmentarne i nerazumljive stvarnosti, mjestom dohvaćanja harmonije koja, kako navodi K. Singh, omogućuje najranije, predspoznajno dohvaćanje estetskog doživljaja. Ovakvo razumijevanje moguće je povezati s teorijom mimeze kao "stvaralačkog oponašanja", oblikom ustrojavanja i spoznaje zbilje, kako ju predstavlja A. Compagnon, čime se otvaraju nove mogućnosti tumačenja umjetničkih (književnih), pedagoških i psiholoških praksi.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode Item holds
Poglavlje u knjizi Poglavlje u knjizi Knjižnica FFZG
SNZ
Available zatražite skeniranje na snz@ffzg.hr 1305158766
Total holds: 0

Skup: Veliki vidar - stoljeće Grigora Viteza, Zagreb, Hrvatska, 24. i 25. XI. 2011.

Bilo da je promatrana kao najšire shvaćena antropološka kategorija ili kao pedagoški ili psihoanalitički relevantan fenomen, dječja igra funkcionira kao topos specifične strukturacije i semantike. Kao takva omogućuje djetetu prijelaz od doživljavanja "mene-kao-čitavog-svijeta" do "mene-u-odnosu-prema-nekom-ne-meni", tj. (mojoj) majci, drugim ljudima i predmetima, pri čemu se, kako pokazuje npr. D. Winicott, prostor igre kreira kao "međupozicija", iskustveni prostor, "potencijalni prostor", "treća stvarnost odvojiva od unutarnje i vanjske stvarnosti". U nju dijete ulazi kao u jasno razgraničeno područje koje mu omogućuje osjećaj zaštićenosti i nadzora nad stvarnim objektima, prvim simbolima izvanjskog "nesavladivnog" svijeta. Kao iskustvo bivanja, neophodno za kasnije činjenje, dječja igra postaje mjestom savladavanja i osmišljavanja fragmentarne i nerazumljive stvarnosti, mjestom dohvaćanja harmonije koja, kako navodi K. Singh, omogućuje najranije, predspoznajno dohvaćanje estetskog doživljaja. Ovakvo razumijevanje moguće je povezati s teorijom mimeze kao "stvaralačkog oponašanja", oblikom ustrojavanja i spoznaje zbilje, kako ju predstavlja A. Compagnon, čime se otvaraju nove mogućnosti tumačenja umjetničkih (književnih), pedagoških i psiholoških praksi.

Projekt MZOS 130-0000000-0836

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//