Normal view MARC view ISBD view

Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova / Neven Hrvatić.

By: Hrvatić, Neven.
Contributor(s): [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: str.Other title: Professional development of principals of secondary schools and boarding homes [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | ravnatelj, srednja škola, profesionalni razvoj, kompetencije hrv | director, secondary education, the professional development, competence eng In: Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova (24.-26. 04. 2012. ; Zadar, Hrvatska)Summary: Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova važan je iskorak u do sada nedovoljno stručno i znanstveno istraženom/vrednovanom području školskog (pedagoškog) menadžmenta. Upravljanje i autonomija škole, kao poveznica između kvalitetnog ostvarivanja planiranih zadataka i lokalnog, standardiziranog i globalnog pristupa, ponajviše je razvidna upravo u ulozi ravnatelja. Potreba za osposobljavanjem ravnatelja tim je veća kada znamo da raznovrsne procjene kontekstualnih varijabli, koje autonomiju škole transparentno određuju kao prioritetni smjer upravljanja, postaju sastavni dio njegovog djelovanja/uloge. Sastavnice profesionalnog razvoja ravnatelja - stjecanje potrebnih kompetencije postaje osnova i pretpostavka stručnog razvoja ravnatelja tijekom svih faza profesionalne karijere. Proces kontinuiranog profesionalnog razvoja (Continuous Professional Development) počinje s jačanjem procesa temeljne izobrazbe/osposobljavanja ravnatelja i sastoji se od komplementarnih komponenti: inicijalne (diplomske) izobrazbe/osposobljavanja ravnatelja, uvođenja u posao, obrazovanja ravnatelja tijekom rada i cjeloživotnog učenja. Temeljne stručne kompetencije ravnatelja odnose se na znanja i sposobnosti potrebne za vođenje odgojno-obrazovnog procesa (pedagoška kompetencija), organizacijske kompetencije: planiranje, organiziranje, vođenje i vrednovanje rada u školi, komunikacijsko/refleksivne kompetencije - spremnost za iznenađenja i promišljanje situacija na novi način (improvizacija): aktivno slušanje, promatranje aktivnosti, uočavanje mogućnosti, pronalaženje postupaka koji potiču razvoj i profesionalne kompetencije - kreativnost, poduzetnost i refleksivnost. Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova, u ovom kontekstu i suvremenim promjenama odgojno-obrazovnog sustava, gdje škola djeluje u sve složenijim okolnostima, predstavlja mogući zaokret prema većoj samostalnosti, učinkovitosti i odgovornosti ravnatelja (ali i afirmacije pedagoške komponente - stručnog usavršavanja učitelja i odgojnih vrijednosti kod učenika). Ne, umanjujući vrijednost teorijskih polazišta (rukovodne funkcije, područja rada škole, potrebna znanja i kompetencija ravnatelja), upravo je „praktična“ komponenta, zadaće, sadržaji, metode i ustroj..., bitna sastavnica svakog programa osposobljavanja ravnatelja.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova važan je iskorak u do sada nedovoljno stručno i znanstveno istraženom/vrednovanom području školskog (pedagoškog) menadžmenta. Upravljanje i autonomija škole, kao poveznica između kvalitetnog ostvarivanja planiranih zadataka i lokalnog, standardiziranog i globalnog pristupa, ponajviše je razvidna upravo u ulozi ravnatelja. Potreba za osposobljavanjem ravnatelja tim je veća kada znamo da raznovrsne procjene kontekstualnih varijabli, koje autonomiju škole transparentno određuju kao prioritetni smjer upravljanja, postaju sastavni dio njegovog djelovanja/uloge. Sastavnice profesionalnog razvoja ravnatelja - stjecanje potrebnih kompetencije postaje osnova i pretpostavka stručnog razvoja ravnatelja tijekom svih faza profesionalne karijere. Proces kontinuiranog profesionalnog razvoja (Continuous Professional Development) počinje s jačanjem procesa temeljne izobrazbe/osposobljavanja ravnatelja i sastoji se od komplementarnih komponenti: inicijalne (diplomske) izobrazbe/osposobljavanja ravnatelja, uvođenja u posao, obrazovanja ravnatelja tijekom rada i cjeloživotnog učenja. Temeljne stručne kompetencije ravnatelja odnose se na znanja i sposobnosti potrebne za vođenje odgojno-obrazovnog procesa (pedagoška kompetencija), organizacijske kompetencije: planiranje, organiziranje, vođenje i vrednovanje rada u školi, komunikacijsko/refleksivne kompetencije - spremnost za iznenađenja i promišljanje situacija na novi način (improvizacija): aktivno slušanje, promatranje aktivnosti, uočavanje mogućnosti, pronalaženje postupaka koji potiču razvoj i profesionalne kompetencije - kreativnost, poduzetnost i refleksivnost. Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova, u ovom kontekstu i suvremenim promjenama odgojno-obrazovnog sustava, gdje škola djeluje u sve složenijim okolnostima, predstavlja mogući zaokret prema većoj samostalnosti, učinkovitosti i odgovornosti ravnatelja (ali i afirmacije pedagoške komponente - stručnog usavršavanja učitelja i odgojnih vrijednosti kod učenika). Ne, umanjujući vrijednost teorijskih polazišta (rukovodne funkcije, područja rada škole, potrebna znanja i kompetencija ravnatelja), upravo je „praktična“ komponenta, zadaće, sadržaji, metode i ustroj..., bitna sastavnica svakog programa osposobljavanja ravnatelja.

Projekt MZOS 130-1301761-1769

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//