Normal view MARC view ISBD view

Humor kao element radijskih vijesti / Horga, Damir ; Liker, Marko ; Vidović, Ana ; Carović, Ines.

By: Horga, Damir.
Contributor(s): Vidović, Ana [aut] | Liker, Marko [aut] | Carović, Ines [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 31-32 str.Other title: Humor in Radio News [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | humor, radijske vijesti hrv | humor, radio news eng In: Days of Ivo Škarić: International conference on retoric/Dani Ive Škarića: Međunarodna konferencija o retorici (19-22. 94. 2012. ; Postira, Hrvatska) Days of Ivo Škarić: International conference on retoric/Dani Ive Škarića: Međunarodna konferencija o retorici str. 31-32Kišiček, Gabrijela ; Nikolić, Davor ; Varošanec-Škarić, GordanaSummary: Općenito je prihvaćeno stajalište da su elektronički mediji moćno sredstvo oblikovanja javnog mnijenja. Važnost i osjetljivost njihove društvene uloge ogleda se s jedne strane u pokušajima utjecanja na oblik i sadržaj emitiranoga programa, a s druge strane u nastojanju da se zakonima osigura slobodan i objektivan status medija u interesu javnoga dobra. Posebno se to odnosi na informativni program elektroničkih medija u kojemu se između ostalog nastoji ostvariti objektivnost lišena emocija, sloboda od neželjenih utjecaja i pritisaka te nadmoć nad ostalim medijima. Jedan od učinkovitih načina lišavanja emocija u komunikaciji (prema Bergsonu), jedan od načina oslobađanja energije nakon dužeg potiskivanja (prema Freudu i Spenceru), te jedan od načina utvrđivanja nadmoći nad drugima (prema Platonu, Aristotelu i Hobbesu) upravo je humor. Ne čudi stoga što je humor sve prisutniji u informativnom programu elektroničkih medija. Cilj ovoga rada je, polazeći od različitih definicija humora, analizirati načine stvaranja humorističnog i komičnog u informativnoj emisiji Aktualni sat na zagrebačkom Radiju 101. Aktualni sat je polusatna dnevna informativna emisija u kojoj se društveni odnosi prema dnevnim vijestima pokušavaju oslikati različitim oblicima humora. U radu je analizirano 20 polusatnih emisija emitiranih od 14. studenog 2011. do 1. veljače 2012. godine. Analizirani su načini stvaranja humora te kako se uklapaju u različite modele humora. Također, analiziran je odnos učestalosti i strukture zabilježenih elemenata humora. Percepcija humorističnih dijelova provjerena je perceptivnom analizom u kojoj je sudjelovalo 20 studenata Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Analiza je pokazala da u informativnoj emisiji Aktualni sat humor ima dvostruku ulogu. S jedne strane on je na neki način komentar objektivne vijesti koji zahtijeva dodatnu interpretaciju obavijesti, dakle njegova je uloga konativna. S druge strane on ima fatičku ulogu održavanja pažnje slušatelja i na taj način otvaranja komunikacijskog kanala.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Općenito je prihvaćeno stajalište da su elektronički mediji moćno sredstvo oblikovanja javnog mnijenja. Važnost i osjetljivost njihove društvene uloge ogleda se s jedne strane u pokušajima utjecanja na oblik i sadržaj emitiranoga programa, a s druge strane u nastojanju da se zakonima osigura slobodan i objektivan status medija u interesu javnoga dobra. Posebno se to odnosi na informativni program elektroničkih medija u kojemu se između ostalog nastoji ostvariti objektivnost lišena emocija, sloboda od neželjenih utjecaja i pritisaka te nadmoć nad ostalim medijima. Jedan od učinkovitih načina lišavanja emocija u komunikaciji (prema Bergsonu), jedan od načina oslobađanja energije nakon dužeg potiskivanja (prema Freudu i Spenceru), te jedan od načina utvrđivanja nadmoći nad drugima (prema Platonu, Aristotelu i Hobbesu) upravo je humor. Ne čudi stoga što je humor sve prisutniji u informativnom programu elektroničkih medija. Cilj ovoga rada je, polazeći od različitih definicija humora, analizirati načine stvaranja humorističnog i komičnog u informativnoj emisiji Aktualni sat na zagrebačkom Radiju 101. Aktualni sat je polusatna dnevna informativna emisija u kojoj se društveni odnosi prema dnevnim vijestima pokušavaju oslikati različitim oblicima humora. U radu je analizirano 20 polusatnih emisija emitiranih od 14. studenog 2011. do 1. veljače 2012. godine. Analizirani su načini stvaranja humora te kako se uklapaju u različite modele humora. Također, analiziran je odnos učestalosti i strukture zabilježenih elemenata humora. Percepcija humorističnih dijelova provjerena je perceptivnom analizom u kojoj je sudjelovalo 20 studenata Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Analiza je pokazala da u informativnoj emisiji Aktualni sat humor ima dvostruku ulogu. S jedne strane on je na neki način komentar objektivne vijesti koji zahtijeva dodatnu interpretaciju obavijesti, dakle njegova je uloga konativna. S druge strane on ima fatičku ulogu održavanja pažnje slušatelja i na taj način otvaranja komunikacijskog kanala.

Projekt MZOS 130-0000000-0785

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//