Normal view MARC view ISBD view

Samoprocjena zdravstvenih problema studenata/ica Filozofskog fakulteta u Zagrebu / Gošnik, Jelka ; Špehar, Natalija ; Fučkar Reichel, Ksenija.

By: Gošnik, Jelka.
Contributor(s): Špehar, Natalija [aut] | Fučkar Reichel, Ksenija [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 170-174 str.Other title: Self-assessment of health problems of students at Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | anketa, zdravlje, brucoši/ice, visoka učilišta hrv | questionnaire, health, first year students, institutions of higher education engOnline resources: Click here to access online In: 6. Međunarodni simpozijum "Sport i zdravlje" (31.05.-01.06.2013. ; Tuzla, Bosna i Hercegovina) Zbornik naučnih i stručnih radova "Sport i zdravlje" str. 170-174Biberović, A.Summary: Hrvatski studijski programi prema bolonjskim načelima prate suvremene europske trendove visokoškolskog obrazovanja. Ono označava sve zahtjevnije i teže ispunjavanje postavljenih zadataka, a samim time sve ugroženije bio-psiho- afektivno stanje brucoša tijekom studija. U ovom radu istražuje se imaju li i u kojoj mjeri brucoši/ce zdravstvene probleme. U akademskoj godini 2011./2012. se neanonimnom anketom na uzorku od 745 ispitanika ispitala 1 varijabla s 20 podvarijabli. Podvarijable su se odnosile na subjektivnu procjenu zdravstvenog stanja ispitanika na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Ispitanici/e su na Likertovoj skali procjenjivali subjektivnu težinu/lakoću vlastitih zdravstvenih problema. Dobiveni rezultati ukazuju na povećanu razinu zdravstvenih problema brucoša/ica u 5 varijabli: allergije, tegobe s očima, nesanica, manjak energije i glavobolje. Procjena razlike t- testom zabilježena je kod čestica koje ukazuje na probleme s niskim krvnim tlakom, cirkulacijom, nedostatkom energije i glavoboljama. Rezultati pokazuju postojanje prijetnji psihosomatskom stanju brucoša, što može biti posljedica sjedilačkog načina života i rada na kompjutorima5. Zdravstveni rizici se manifestiraju štetnim i neugodnim djelovanjem na vid, smetnjama vezanim uz stres i umor te opterećenost mišićno-koštanog sustava.Središnju ulogu u ovakvom stanju imaju kineziološki programi koje Filozofski fakultet nudi, motiviranost nastavnika te pozadina kineziološkog kurikula s ciljem usmjeravanja mladih osoba ka zdravom životu.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Hrvatski studijski programi prema bolonjskim načelima prate suvremene europske trendove visokoškolskog obrazovanja. Ono označava sve zahtjevnije i teže ispunjavanje postavljenih zadataka, a samim time sve ugroženije bio-psiho- afektivno stanje brucoša tijekom studija. U ovom radu istražuje se imaju li i u kojoj mjeri brucoši/ce zdravstvene probleme. U akademskoj godini 2011./2012. se neanonimnom anketom na uzorku od 745 ispitanika ispitala 1 varijabla s 20 podvarijabli. Podvarijable su se odnosile na subjektivnu procjenu zdravstvenog stanja ispitanika na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Ispitanici/e su na Likertovoj skali procjenjivali subjektivnu težinu/lakoću vlastitih zdravstvenih problema. Dobiveni rezultati ukazuju na povećanu razinu zdravstvenih problema brucoša/ica u 5 varijabli: allergije, tegobe s očima, nesanica, manjak energije i glavobolje. Procjena razlike t- testom zabilježena je kod čestica koje ukazuje na probleme s niskim krvnim tlakom, cirkulacijom, nedostatkom energije i glavoboljama. Rezultati pokazuju postojanje prijetnji psihosomatskom stanju brucoša, što može biti posljedica sjedilačkog načina života i rada na kompjutorima5. Zdravstveni rizici se manifestiraju štetnim i neugodnim djelovanjem na vid, smetnjama vezanim uz stres i umor te opterećenost mišićno-koštanog sustava.Središnju ulogu u ovakvom stanju imaju kineziološki programi koje Filozofski fakultet nudi, motiviranost nastavnika te pozadina kineziološkog kurikula s ciljem usmjeravanja mladih osoba ka zdravom životu.

Projekt MZOS 034-0342282-2325

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//