Normal view MARC view ISBD view

Govorne pogreške studenata tehničkih studija / Mirjana Matea Kovač, Damir Horga.

By: Kovač, Mirjana Matea.
Contributor(s): Horga, Damir [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 419-443 str.Other title: Speech errors of engineering studies students [Naslov na engleskom:].Subject(s): modeli govorne proizvodnje, samonadgledavanje govora, disfluentnosti, govorne pogreške, sintaktičke pogreške hrv | models of speech production, monitoring, disfluencies, speech errors, syntactic errors eng In: Slavistična revija-časopis za jezikoslovje in literarne vede 58 (2010), 4; str. 419-443Summary: Ovaj rad ispituje distribuciju i učestalost pojavljivanja govornih pogrešaka u hrvatskom jeziku kod studenata tehničkih studija. U svim zadacima sintaktička pogreška je najzastupljenija kategorija. Slijede leksičke i morfološke te fonološke pogreške koje se najrjeđe pojavljuju. Istraženo je kako kognitivna složenost zadatka utječe na pojavljivanje pogrešaka. Učestalost leksičkih i fonoloških pogrešaka nije ovisna o vrsti zadatka, dok se sintaktičke pogreške statistički značajno češće pojavljuju kod prepričavanja kronološkog redoslijeda radnji u odnosu na zadatke kraćeg trajanja i drugačije prirode. Prepričavanje je kognitivno složen proces, pri čemu je govornikova pažnja usmjerena prema planiranju i organizaciji govornih činova pod pritiskom vremena, a govornikov sustav često ne uspijeva uskladiti procese proizvodnje na različitim razinama u stvarnom vremenu.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Ovaj rad ispituje distribuciju i učestalost pojavljivanja govornih pogrešaka u hrvatskom jeziku kod studenata tehničkih studija. U svim zadacima sintaktička pogreška je najzastupljenija kategorija. Slijede leksičke i morfološke te fonološke pogreške koje se najrjeđe pojavljuju. Istraženo je kako kognitivna složenost zadatka utječe na pojavljivanje pogrešaka. Učestalost leksičkih i fonoloških pogrešaka nije ovisna o vrsti zadatka, dok se sintaktičke pogreške statistički značajno češće pojavljuju kod prepričavanja kronološkog redoslijeda radnji u odnosu na zadatke kraćeg trajanja i drugačije prirode. Prepričavanje je kognitivno složen proces, pri čemu je govornikova pažnja usmjerena prema planiranju i organizaciji govornih činova pod pritiskom vremena, a govornikov sustav često ne uspijeva uskladiti procese proizvodnje na različitim razinama u stvarnom vremenu.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//