Normal view MARC view ISBD view

Golotinja, kostrijet i smijeh. Bajka u prošivu Košulje sretnog čovjeka Vesne Krmpotić / Protrka Štimec, Marina.

By: Protrka Štimec, Marina.
Material type: ArticleArticleDescription: 81-86 str.Other title: Nude, Sackcloth and a Laugh. Fairytale in Vesna Krmpotić' Lucky man's shirt [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 In: Književna republika : časopis za književnost X (2012.), 10-12 ; str. 81-86Summary: Vesna Krmpotić bajku koristi kao "ključni izraz realnosti" koja je "quasi una fantasia, kao i poezija" i koja "ima istu magičnu mogućnost kao i poezija, naime mogućnost, da ulazi u ljude neopazice, dok su opušteni kao ratnici na odmoru." Time slijedi niz duhovnih tradicija u kojima su, kao sredstvo okupljanja, prenošenja znanja i samospoznaje funkcionirali upravo ovakvi, alegorijski književni oblici. Iako se, kako će se kasnije vidjeti, kroz alegorijski diskurs usmjerava prema spekularnom, ona se na tom putu želi osloboditi tradicionalne zapadnjačke sklonosti konceptualiziranju. "U ovom sustavu izlaganja", piše pred kraj knjige, "pošla sam od kotva koje vežu svoje priče, naime od priča koje su zalančane za svoju filozofsku kotvu. I onda sam brzo uvidjela da se u treperavom tkivu filozofskih priča i fantazija najbolje ogleda sklonost slobodi od svake pojmovne određenosti".
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode Item holds
Članak u časopisu Članak u časopisu Knjižnica FFZG
SNZ
Available zatražite skeniranje na snz@ffzg.hr 1305160719
Total holds: 0

Vesna Krmpotić bajku koristi kao "ključni izraz realnosti" koja je "quasi una fantasia, kao i poezija" i koja "ima istu magičnu mogućnost kao i poezija, naime mogućnost, da ulazi u ljude neopazice, dok su opušteni kao ratnici na odmoru." Time slijedi niz duhovnih tradicija u kojima su, kao sredstvo okupljanja, prenošenja znanja i samospoznaje funkcionirali upravo ovakvi, alegorijski književni oblici. Iako se, kako će se kasnije vidjeti, kroz alegorijski diskurs usmjerava prema spekularnom, ona se na tom putu želi osloboditi tradicionalne zapadnjačke sklonosti konceptualiziranju. "U ovom sustavu izlaganja", piše pred kraj knjige, "pošla sam od kotva koje vežu svoje priče, naime od priča koje su zalančane za svoju filozofsku kotvu. I onda sam brzo uvidjela da se u treperavom tkivu filozofskih priča i fantazija najbolje ogleda sklonost slobodi od svake pojmovne određenosti".

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//