Normal view MARC view ISBD view

Utjecaj facijalnih ekspresija i atraktivnosti lica na percepciju vremena / Tomas, Jasmina; Španić, Ana Marija.

By: Tomas, Jasmina.
Contributor(s): Španić, Ana Marija [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 204 str.Other title: Impact of facial expressions and attractiveness on time perception [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | percepcija vremena, emocije, facijalne ekspresije, atraktivnost hrv | time perception, emotions, facial expressions, attractiveness engOnline resources: Elektronička verzija sažetka In: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa 11.-13. 04. 2013 ; Zagreb, Hrvatska 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa Sažeci priopćenja str. 204Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, AleksandraSummary: Percepcija vremena jedan je od važnih adaptivnih mehanizama koji ljudima omogućava snalaženje u svakodnevnom životu. Rezultati mnogih istraživanja govore u prilog tome da ljudi posjeduju sposobnost točne procjene vremenskih intervala, od nekoliko milisekundi pa sve do nekoliko sati. Unatoč tome, doživljaj vremena pod utjecajem je brojnih kontekstualnih čimbenika, te je kao takav podložan određenim odstupanjima od fizikalnog poimanja vremena. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj emocionalnih ekspresija i dosad neispitivane varijable atraktivnosti lica promatrane osobe, na percepciju protoka vremena. Istraživanje je provedeno prema faktorijalnom zavisnom nacrtu s tri nezavisne varijable: facijalna ekspresija (ljuta i neutralna), atraktivnost lica (atraktivno i neatraktivno) i duljina vremenskih intervala (sedam vremenskih intervala u rasponu od 400 do 1600 ms). Sudionice, studentice Filozofskog fakulteta (N=190) su metodom vremenske bisekcije procjenjivale vrijeme trajanja prezentiranih ženskih lica različitih facijalnih emocionalnih ekspresija i atraktivnosti lica za različite duljine prezentacije podražaja. Rezultati su pokazali da se facijalna ekspresija ljutnje percipira duljom u odnosu na neutralnu, pri čemu je spomenuti utjecaj izraženiji kod većih duljina trajanja podražaja. Osim navedenog, vrijeme prezentacije ljutih atraktivnih lica procijenjeno je duljim u odnosu na ljuta neatraktivna lica, dok u slučaju neatraktivnih ekspresija varijabla atraktivnosti nije utjecala na procjene duljina trajanja podražaja. Dobiveni rezultati interpretirani su pod vidom modela unutarnjeg sata te upućuju na važnost uloge pobuđenosti organizma u doživljaju protoka vremena. U skladu s ovim modelom, povišena razina pobuđenosti ubrzava rad hipotetskog mehanizma odgovornog za percepciju vremena što posljedično dovodi do precjenjivanja trajanja vremenskih intervala.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Percepcija vremena jedan je od važnih adaptivnih mehanizama koji ljudima omogućava snalaženje u svakodnevnom životu. Rezultati mnogih istraživanja govore u prilog tome da ljudi posjeduju sposobnost točne procjene vremenskih intervala, od nekoliko milisekundi pa sve do nekoliko sati. Unatoč tome, doživljaj vremena pod utjecajem je brojnih kontekstualnih čimbenika, te je kao takav podložan određenim odstupanjima od fizikalnog poimanja vremena. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj emocionalnih ekspresija i dosad neispitivane varijable atraktivnosti lica promatrane osobe, na percepciju protoka vremena. Istraživanje je provedeno prema faktorijalnom zavisnom nacrtu s tri nezavisne varijable: facijalna ekspresija (ljuta i neutralna), atraktivnost lica (atraktivno i neatraktivno) i duljina vremenskih intervala (sedam vremenskih intervala u rasponu od 400 do 1600 ms). Sudionice, studentice Filozofskog fakulteta (N=190) su metodom vremenske bisekcije procjenjivale vrijeme trajanja prezentiranih ženskih lica različitih facijalnih emocionalnih ekspresija i atraktivnosti lica za različite duljine prezentacije podražaja. Rezultati su pokazali da se facijalna ekspresija ljutnje percipira duljom u odnosu na neutralnu, pri čemu je spomenuti utjecaj izraženiji kod većih duljina trajanja podražaja. Osim navedenog, vrijeme prezentacije ljutih atraktivnih lica procijenjeno je duljim u odnosu na ljuta neatraktivna lica, dok u slučaju neatraktivnih ekspresija varijabla atraktivnosti nije utjecala na procjene duljina trajanja podražaja. Dobiveni rezultati interpretirani su pod vidom modela unutarnjeg sata te upućuju na važnost uloge pobuđenosti organizma u doživljaju protoka vremena. U skladu s ovim modelom, povišena razina pobuđenosti ubrzava rad hipotetskog mehanizma odgovornog za percepciju vremena što posljedično dovodi do precjenjivanja trajanja vremenskih intervala.

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//