Normal view MARC view ISBD view

Margina kao fokus u radovima Dine Iordanove / Etami Borjan.

By: Borjan, Etami.
Material type: ArticleArticleDescription: Str. 7-16 str.ISSN: 1330-7665.Other title: Margin as Focus in the Works of Dina Iordanova [Naslov na engleskom:].Subject(s): Dina Iordanova, istočnoeuropski film, balkanski film, kinematografije na periferiji, filmski festivali hrv | Dina Iordanova, Eastern European cinema, Balkan cinema, cinemas at the periphery, film festivals eng In: Hrvatski filmski ljetopis Vol. 72 (2012); str. 7-16Summary: Dina Iordanova poznata je na našim prostorima prvenstveno zahvaljujući radovima iz područja istočnoeuropskog i balkanskog filma. Jedna je od prvih anglofonih filmologinja koja se detaljno bavila kinematografijama istočne Europe u periodu prije i nakon pada Berlinskog zida. U svojim radovima Iordanova je kroz razvoj kinematografija u istočnoj Europi i na Balkanu, dekonstruirala orijentalistički diskurs Zapada. Komparatističkom analizom filmova redatelja s Balkana i stranih filmova o Balkanu, autorica je ukazala na opreku između eurocentričnog i balkanocentričnog diskursa, pozivajući se na suvremene teorije iz kulturalnih studija, postkolonijalne kritike, filmologije, sociologije i povijesti. U njezinim prvim knjigama pojavljuju se teme koje će biti prisutne i u kasnijim djelima: odnos margine i centra, kinematografije s margine, prikaz marginaliziranih društvenih skupina na filmu, itd. U svojim recentnim radovima Iordanova se bavi marginom koja nije više geografski određena. Ona je imaginarna cjelina čije se granice konstantno pomiču i redefiniraju u odnosu na globalne centre. Posljednjih nekoliko knjiga koje je Dina Iordanova uredila bave se kinematografijama na periferiji, migracijama stanovništva, utjecajem digitalnih medija i filmskih festivala na produkciju, distribuciju i recepciju „malih“ kinematografija. Sve njezine publikacije, premda na prvi pogled tematski različite, bave se položajem i razvojem kinematografija s margina u odnosu na geopolitičke, društvene i medijske promjene. U svojim radovima Dina Iordanova prikazuje diskurzivne mehanizme koji utječu na stvaranje novih filmskih periferija kao i proces repozicioniranja margina ovisno o nacionalnom, regionalnom ili globalnom kontekstu.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Dina Iordanova poznata je na našim prostorima prvenstveno zahvaljujući radovima iz područja istočnoeuropskog i balkanskog filma. Jedna je od prvih anglofonih filmologinja koja se detaljno bavila kinematografijama istočne Europe u periodu prije i nakon pada Berlinskog zida. U svojim radovima Iordanova je kroz razvoj kinematografija u istočnoj Europi i na Balkanu, dekonstruirala orijentalistički diskurs Zapada. Komparatističkom analizom filmova redatelja s Balkana i stranih filmova o Balkanu, autorica je ukazala na opreku između eurocentričnog i balkanocentričnog diskursa, pozivajući se na suvremene teorije iz kulturalnih studija, postkolonijalne kritike, filmologije, sociologije i povijesti. U njezinim prvim knjigama pojavljuju se teme koje će biti prisutne i u kasnijim djelima: odnos margine i centra, kinematografije s margine, prikaz marginaliziranih društvenih skupina na filmu, itd. U svojim recentnim radovima Iordanova se bavi marginom koja nije više geografski određena. Ona je imaginarna cjelina čije se granice konstantno pomiču i redefiniraju u odnosu na globalne centre. Posljednjih nekoliko knjiga koje je Dina Iordanova uredila bave se kinematografijama na periferiji, migracijama stanovništva, utjecajem digitalnih medija i filmskih festivala na produkciju, distribuciju i recepciju „malih“ kinematografija. Sve njezine publikacije, premda na prvi pogled tematski različite, bave se položajem i razvojem kinematografija s margina u odnosu na geopolitičke, društvene i medijske promjene. U svojim radovima Dina Iordanova prikazuje diskurzivne mehanizme koji utječu na stvaranje novih filmskih periferija kao i proces repozicioniranja margina ovisno o nacionalnom, regionalnom ili globalnom kontekstu.

Projekt MZOS 130-1301070-1055

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//