Normal view MARC view ISBD view

Predrasuda i prikazivanje Roma u medijima: može li jedna televizijska emisija povećati međugrupnu toleranciju? / Löw Stanić, Ajana.

By: Löw Stanić, Ajana.
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 303-325.Other title: Media Representation of Roma and Prejudice Toward Roma: Can One Television Show Promote Intergroup Tolerance? [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | predrasude, hipoteza parasocijalnog kontakta, teorija postavljanja agende, socijalne norme, intervencije za smanjivanje predrasuda hrv | prejudice, parasocial contact hypothesis, agenda setting theory, social norms, prejudice reduction interventions engOnline resources: Arhivska verzija članka (Darhiv) | Elektronička verzija članka (Hrčak) In: Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja 23 (2014), 2 ; str. 303-325Summary: Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati promjene u izraženosti predrasude prema Romima prije, neposredno nakon te sedamnaest mjeseci poslije prikazivanja reality emisije u kojoj je pobjednik bio pripadnik romske manjine, te utvrditi hoće li one biti jednakog smjera kao i promjene u izvještavanju o Romima i problemu njihove diskriminacije u tiskanim medijima. Istraživanje je provedeno anketnim ispitivanjem u tri točke mjerenja (N1=206, N2=223, N3=201) te analizom sadržaja 231 broja tiskanih publikacija izdanih u dvomjesečnom razdoblju prije svake ankete. U skladu s hipotezama, neposredno nakon emisije, utvrđena je statistički značajno manja izraženost otvorene, ali i prikrivene predrasude prema Romima, nego u razdoblju prije emisije. Iako i dalje niži nego prije emisije, rezultati pokazuju trend ponovnog porasta predrasude 17 mjeseci nakon emisije. Najveći broj novinskih članaka o Romima, najveće površine, s relativno najmanjim udjelom negativnih članaka te s najvišom zastupljenosti teme diskriminacije Roma utvrđen je u razdoblju za vrijeme i neposredno nakon emisije. Rezultati ovog istraživanja upućuju da bi već i jedna televizijska emisija mogla dovesti do značajnog smanjenja predrasuda, koje se može ostvariti putem medijskog kontakta s pripadnikom manjine i opažanja pozitivne manjinsko-većinske interakcije, ali i putem izloženosti medijskoj agendi koja promiče norme međugrupne tolerancije.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati promjene u izraženosti predrasude prema Romima prije, neposredno nakon te sedamnaest mjeseci poslije prikazivanja reality emisije u kojoj je pobjednik bio pripadnik romske manjine, te utvrditi hoće li one biti jednakog smjera kao i promjene u izvještavanju o Romima i problemu njihove diskriminacije u tiskanim medijima. Istraživanje je provedeno anketnim ispitivanjem u tri točke mjerenja (N1=206, N2=223, N3=201) te analizom sadržaja 231 broja tiskanih publikacija izdanih u dvomjesečnom razdoblju prije svake ankete. U skladu s hipotezama, neposredno nakon emisije, utvrđena je statistički značajno manja izraženost otvorene, ali i prikrivene predrasude prema Romima, nego u razdoblju prije emisije. Iako i dalje niži nego prije emisije, rezultati pokazuju trend ponovnog porasta predrasude 17 mjeseci nakon emisije. Najveći broj novinskih članaka o Romima, najveće površine, s relativno najmanjim udjelom negativnih članaka te s najvišom zastupljenosti teme diskriminacije Roma utvrđen je u razdoblju za vrijeme i neposredno nakon emisije. Rezultati ovog istraživanja upućuju da bi već i jedna televizijska emisija mogla dovesti do značajnog smanjenja predrasuda, koje se može ostvariti putem medijskog kontakta s pripadnikom manjine i opažanja pozitivne manjinsko-većinske interakcije, ali i putem izloženosti medijskoj agendi koja promiče norme međugrupne tolerancije.

Projekt MZOS 130-1301422-1418

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha