Normal view MARC view ISBD view

Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima / Maša Tonković Grabovac, Bojan Morić Milovanović.

By: Tonković Grabovac, Maša.
Contributor(s): Morić Milovanović, Bojan [aut].
Material type: materialTypeLabelBookDescription: 21-41.Other title: Testing the basic assumptions of the entrepreneurial orientation model on Croatian entrepreneurs [Naslov na engleskom:].Subject(s): poduzetništvo | psihologija poduzetništva | poduzetnička orijentacija | hrvatski poduzetnici | konfirmatorna faktorska analiza | 5.06 | 5.01 | poduzetništvo, psihologija poduzetništva, poduzetnička orijentacija, hrvatski poduzetnici, konfirmatorna faktorska analiza hrv | entrepreneurship, psychology of entrepreneurship, entrepreneurial orientation, Croatian entrepreneurs, confirmatory factor analysis eng In: Suvremena psihologija 18 (2015), 1 ; str. 21-41Abstract: U zadnje se vrijeme u psihologijskoj literaturi može primijetiti sve veći interes za istraživanje poduzetništva. Malobrojna psihologijska istraživanja poduzetništva u Hrvatskoj dominantno su usmjerena određivanju osobina poduzetnika, dok su istraživanja karakteristika organizacijske kulture i drugih organizacijskih procesa njihovih poduzeća ostala u potpunosti zanemarena. Jedan od takvih konstrukata je poduzetnička orijentacija – fenomen koji se odnosi na procese i aktivnosti formiranja novih poslova, a uključuje pet osnovnih komponenti: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomiju i kompetitivnu agresivnost. S obzirom na to da postoje nalazi da je ona pod značajnim utjecajem okoline, valja provjeriti hoće li se ova struktura poduzetničke orijentacije replicirati i na uzorku hrvatskih poduzetnika. Stoga je svrha ovog istraživanja bila na uzorku hrvatskih poduzetnika provjeriti postavke 5- faktorskog modela poduzetničke orijentacije. Konfirmatorna faktorska analiza provedena na podacima prikupljenima u 252 mala i srednja hrvatska poduzeća potvrdila je pretpostavljenu multidimenzionalnu strukturu modela poduzetničke orijentacije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao polazište za kreiranje intervencija s ciljem povećanja uspješnosti poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode Item holds
Članak Članak Knjižnica FFZG
SNZ
Available zatražite skeniranje na snz@ffzg.hr 1305243034
Total holds: 0

U zadnje se vrijeme u psihologijskoj literaturi može primijetiti sve veći interes za istraživanje poduzetništva. Malobrojna psihologijska istraživanja poduzetništva u Hrvatskoj dominantno su usmjerena određivanju osobina poduzetnika, dok su istraživanja karakteristika organizacijske kulture i drugih organizacijskih procesa njihovih poduzeća ostala u potpunosti zanemarena. Jedan od takvih konstrukata je poduzetnička orijentacija – fenomen koji se odnosi na procese i aktivnosti formiranja novih poslova, a uključuje pet osnovnih komponenti: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomiju i kompetitivnu agresivnost. S obzirom na to da postoje nalazi da je ona pod značajnim utjecajem okoline, valja provjeriti hoće li se ova struktura poduzetničke orijentacije replicirati i na uzorku hrvatskih poduzetnika. Stoga je svrha ovog istraživanja bila na uzorku hrvatskih poduzetnika provjeriti postavke 5- faktorskog modela poduzetničke orijentacije. Konfirmatorna faktorska analiza provedena na podacima prikupljenima u 252 mala i srednja hrvatska poduzeća potvrdila je pretpostavljenu multidimenzionalnu strukturu modela poduzetničke orijentacije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao polazište za kreiranje intervencija s ciljem povećanja uspješnosti poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha