Normal view MARC view ISBD view

Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima / Maša Tonković Grabovac, Bojan Morić Milovanović.

By: Tonković Grabovac, Maša.
Contributor(s): Morić Milovanović, Bojan [aut].
Material type: TextTextDescription: 21-41 str.Other title: Testing the basic assumptions of the entrepreneurial orientation model on Croatian entrepreneurs [Naslov na engleskom:].Subject(s): poduzetništvo | psihologija poduzetništva | poduzetnička orijentacija | hrvatski poduzetnici | konfirmatorna faktorska analiza | 5.06 | 5.01 | poduzetništvo, psihologija poduzetništva, poduzetnička orijentacija, hrvatski poduzetnici, konfirmatorna faktorska analiza hrv | entrepreneurship, psychology of entrepreneurship, entrepreneurial orientation, Croatian entrepreneurs, confirmatory factor analysis eng In: Suvremena psihologija 18 (2015), 1 ; str. 21-41Abstract: U zadnje se vrijeme u psihologijskoj literaturi može primijetiti sve veći interes za istraživanje poduzetništva. Malobrojna psihologijska istraživanja poduzetništva u Hrvatskoj dominantno su usmjerena određivanju osobina poduzetnika, dok su istraživanja karakteristika organizacijske kulture i drugih organizacijskih procesa njihovih poduzeća ostala u potpunosti zanemarena. Jedan od takvih konstrukata je poduzetnička orijentacija – fenomen koji se odnosi na procese i aktivnosti formiranja novih poslova, a uključuje pet osnovnih komponenti: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomiju i kompetitivnu agresivnost. S obzirom na to da postoje nalazi da je ona pod značajnim utjecajem okoline, valja provjeriti hoće li se ova struktura poduzetničke orijentacije replicirati i na uzorku hrvatskih poduzetnika. Stoga je svrha ovog istraživanja bila na uzorku hrvatskih poduzetnika provjeriti postavke 5- faktorskog modela poduzetničke orijentacije. Konfirmatorna faktorska analiza provedena na podacima prikupljenima u 252 mala i srednja hrvatska poduzeća potvrdila je pretpostavljenu multidimenzionalnu strukturu modela poduzetničke orijentacije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao polazište za kreiranje intervencija s ciljem povećanja uspješnosti poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode Item holds
Članak u časopisu Članak u časopisu Knjižnica FFZG
SNZ
Available zatražite skeniranje na snz@ffzg.hr 1305243034
Total holds: 0

U zadnje se vrijeme u psihologijskoj literaturi može primijetiti sve veći interes za istraživanje poduzetništva. Malobrojna psihologijska istraživanja poduzetništva u Hrvatskoj dominantno su usmjerena određivanju osobina poduzetnika, dok su istraživanja karakteristika organizacijske kulture i drugih organizacijskih procesa njihovih poduzeća ostala u potpunosti zanemarena. Jedan od takvih konstrukata je poduzetnička orijentacija – fenomen koji se odnosi na procese i aktivnosti formiranja novih poslova, a uključuje pet osnovnih komponenti: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomiju i kompetitivnu agresivnost. S obzirom na to da postoje nalazi da je ona pod značajnim utjecajem okoline, valja provjeriti hoće li se ova struktura poduzetničke orijentacije replicirati i na uzorku hrvatskih poduzetnika. Stoga je svrha ovog istraživanja bila na uzorku hrvatskih poduzetnika provjeriti postavke 5- faktorskog modela poduzetničke orijentacije. Konfirmatorna faktorska analiza provedena na podacima prikupljenima u 252 mala i srednja hrvatska poduzeća potvrdila je pretpostavljenu multidimenzionalnu strukturu modela poduzetničke orijentacije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao polazište za kreiranje intervencija s ciljem povećanja uspješnosti poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//